کد خبر : 268754
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

سلیمانی: از نظر روسای جهانی و آسیایی درباره اسکواش ایران خرسندم

سلیمانی: از نظر روسای جهانی و آسیایی درباره اسکواش ایران خرسندم

رییس فدراسیون اسکواش، گفت: افتتاح مجموعه اسکواش سمنان باعث شد تا مسئولان آسیایی و جهانی، فدراسیون ایران را مورد تمجید قرار دهند.

به گزارش عصرقائم، «مسعود سلیمانی» رییس فدراسیون اسکواش در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون اسکواش اظهار کرد: مجموعه گلس کورت های اسکواش سمنان که با تلاش و پیگیری‌ها ی مجدانه مدیر ورزش و هیات استان سمنان، بالاخره در سالروز آزادسازی خرمشهر در سمنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: ساخت این مجموعه نشانگر یکپارچگی، وحدت و همراهی تشکیلات  ورزش و  اعضای هیات استان و نیات و اراده  واقعی پیشرفت و همگامی با سیاست‌ها و خط و مشی فدراسیون اسکواش بوده است. امروز آوازه این افتتاح به متولیان آسیا و جهان در اسکواش رسیده و در حال حاضر شاهد دریافت پیام‌های مثبت آنان، تبریک به ایرانیان، درک توان تولیدکنندگان داخلی ما، رشد اسکواش در ایران، راهبری سیستم و پیشرفت در مسیر صحیح ریل گذاری شده برای حصول بیشتر به موفقیت‌های اسکواش در میهن اسلامی خود هستیم.

سلیمانی اضافه کرد: بر این اساس رییس جهانی اسکواش از شنیدن اخبار افتتاح این گلس‌کورت‌ها اظهار خرسندی و انتشار خبر آن را در نسخه بعدی خبرنامه جهانی بشارت داد. رییس اسکواش آسیا نیز از پیشرفت تشکیلات در کشورمان جهت توسعه این رشته ابراز شادمانی داشت و جالب تر این  بود که کشورهای عربی عضو فدراسیون غرب آسیا نیز در پیام های جداگانه اقدام سمنانی‌های عزیز را ستودند که این موضوع از چند منظر برای ایران مزایای زیادی در برداشت.

رییس فدراسیون اسکواش ایران ادامه داد: اول اینکه پذیرفتند که ایرانی‌ها هم به کمپین سازندگان گلس کورت استاندارد پیوسته‌اند. دوم اینکه بر آنان ثابت شد روند سرعت رشد اسکواش در ایران با کمتر کشوری قابل قیاس است زیرا فقط در چند ماه گذشته از افتتاح مجموعه خلیج فارس بیرجند بدست وزیر ورزش، احیای اسکواش در جزیره کیش، افتتاح گلس کورت‌های یونیک‌ سمنان، شروع احداث مجموعه شهرکرد، اختصاص اعتبار برای مجموعه های ایلام، همدان و کرمانشاه، اخبار خوشی هستند که نشان می دهد جهان هم ما را در این خصوص رصد می‌کند و این حاکی از توان والای همکاران وفادارم در صدر هیات‌های استانی است.

وی تصریح کرد: از دیگر مزایا این اتفاق این است که اعتبار اسکواش ایران نزد متولیان این رشته بالا رفته و نگاه آنان در سال‌های اخیر، حتی در اجلاس ها کاملا در کانون توجه قرار گرفته و باید اعلام کنم که ما در متن در حرکت  هستیم. یکی دیگر از حسن‌های این مجموعه‌ها این است که امکان میزبانی‌های بزرگ را به ایران می‌دهد که گل کارمان مجموعه ۱۵ سالن انقلاب در پایتخت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. با این کار اسکواش ما صاحب خانه می‌شود و شک نکنید با ارتباطاتی که برقرار کرده‌ایم، یک شکل جهانی، آسیایی و حداقل یک مرکز آکادمیک را در ادامه راه برای این مرکز دریافت خواهیم کرد زیرا در این سال‌ها بر هر موضوعی تمرکز کردیم، با هیات های تابعه و همراهی با سیاست های فدراسیون، سربلند بیرون آمدیم.

سلیمانی عنوان کرد: مشتاقانه در انتظار اتمام پروژه چهار طبقه اسکواش سجاد مشهد مقدس هستم. ایجاد مجموعه استاندارد در این شهر زیارتی، سیاحتی، گردشگری و فرهنگی، خروجی بسیار خوبی برای اسکواش خراسان‌ها و کل کشور در بر دارد.

وی افزود: کهگیلویه و بویر احمد هم پس از فراغت از بلای زمین لرزه سی سخت، دو کورت فوقانی خود را به اتمام خواهد رساند و چیزی که خیلی جالب است این بوده که در سراسر ایران نهضت توجه بخش خصوصی به ساخت و ساز در اسکواش و پدل سرعت گرفته و تحلیلم این است که رسانه‌ها، توسعه، و همراهی مسوولان در این سال‌ها بهترین مروج دهنده این ورزش بوده است. با شناختی که از خلق و خوی ایرانیان دارم، این سه عامل نقش بی‌بدلیلی برای اعتلای اسکواش و پدل دارد.

رییس فدراسیون اسکواش در پایان گفت: قرار است مجموعه‌های استاندارد کشور را رسما یک حوزه ستادی اعلام کنیم که تمرکز زدایی در این فدراسیون تقویت شود و همه اهالی فهیم با درک بالا و همراه به چشم اندازهای ترسیمی فدراسیون در تصمیمات ستادی شرکت داشته باشند. این مجموعه های استاندارد که به شکل قارچ‌گونه هر از چند گاه افتتاح و موردبهره برداری قرار می‌گیرند را به ملی پوشان، حرفه‌ای ها و استعدادهای کشورم تقدیم می‌کنم که یادگاری از تیم حاضر فدراسیون در یادها بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =