کد خبر : 268741
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

درگیری‌ اطراف دادگاه رسیدگی به پرونده محله “بطن الهوی” در قدس

درگیری‌ اطراف دادگاه رسیدگی به پرونده محله “بطن الهوی” در قدس

حکم دادگاه قدس درباره تخلیه منازل فلسطینی‌ها در محله بطن الهوی در قدس شرقی به وقت دیگری موکول شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری الجزیره، درحالی که ۸۶ خانواده فلسطینی در شهرک “سلوان” در قدس شرقی منتظر حکم دادگاه مرکزی قدس درباره درخواستشان برای ازسرگیری حکم تخلیه ۱۰۰ منزل در محله بطن الهوی بودند، منابع اعلام کردند که دادگاه حکم را به وقت دیگری موکول کرد.

همزمان نیروهای رژیم صهیونیستی از صبح امروز تجهیزات نظامی را در اطراف دادگاه مستقر کردند. ساکنان نیز چادری را در این محله برپا کردند و از ملت فلسطین خواستند به آن‌ها کمک کنند تا مانع اجرای سناریوی یهودی سازی این محله مثل محله شیخ جراح شوند.

مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا حکم تخلیه ساکنان محله بطن الهوی را با این بهانه که “اراضی که این خانه‌ها متعلق به یهودی‌ها است” صادر کردند.

حکم دادگاه قدس درباره تخلیه منازل فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح موجب اعتراضات گسترده‌ای شد که به درگیری‌ها در مسجد الاقصی و جنگ ۱۱ روزه غزه با رژیم صهیونیستی منجر شد.

همچنین نیروهای پلیس رژیم صیونیستی امروز به طرز وحشیانه‌ای فلسطینیانی را که مقابل دادگاه مرکزی قدس اشغالی تجمع کرده بودند، مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند.

شمار زیادی از فلسطینیان امروز همزمان با برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده تخلیه خانه‌های شماری از فلسطینیان ساکن محله بطن الهوی مقابل دادگاه مرکزی قدس تجمع کرده بودند که اینگونه با حمله وحشیانه نظامیان اسرائیلی مواجه شدند.

از سوی دیگر نیروهای رژیم صهیونیستی به چندین منزل در شهر البیره یورش بردند و با جوانان فلسطینی درگیر شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =