کد خبر : 268812
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
-

برگزاری گارگاه آشنایی با اینترنت اشیا(IoT)

برگزاری گارگاه آشنایی با اینترنت اشیا(IoT)

آکادمی کورپی و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران، با همکاری انجمن های فیزیک و برق و عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، کارگاه آشنایی با اینترنت اشیا(IoT) را برگزار می‌کند.

به گزارش عصرقائم، اینترنت اشیا (Internet of Things) عبارت است از شبکه‌ای از اشیای فیزیکی که توسط اینترنت به هم متصل شده اند. این گونه شبکه‌ها از اتصال هزاران وسیله به همدیگر تشکیل می‌شوند و جزء شبکه های LLN محسوب می شوند.

شبکه های LLN یا Low-Power and Lossy Networks  از اتصال تعداد زیادی گره با توان پردازشی ، حافظه و انرژی محدود تشکیل می‌شوند. این گره‌ها توسط لینک‌های نویزآلودی به هم متصل می‌شوند. لینک‌ها در شبکه های LLN، معمولاً امکان پشتیبانی نرخ دیتای بالا را ندارند و به خاطر پایین بودن نرخ تحویل بسته، از پایداری پایینی برخوردار هستند.

“مفاهیم هستی‌شناسی و اکوسیستم اینترنت اشیا”،”لایه‌ها و فناوری‌های توانمندساز در اینترنت اشا”و”اقتصاد، تجاری‌سازی  و کاربردهای اینترنت اشیا” از جمله مباحث و موضوعاتی است که در این کارگاه محور بحث و گفت‌وگو قرار می گیرند.

این برنامه با سخنرانی  دکتر محمد قیصری – دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران، روز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹، به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://www.skyroom.online/ch/moghimi/anjomanphysics مراجعه کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =