کد خبر : 268571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

وزیر کشور سوریه: حدود ۱۸ میلیون سوری واجد حق رای هستند

وزیر کشور سوریه: حدود ۱۸ میلیون سوری واجد حق رای هستند

وزیر کشور سوریه بدون ارائه آمار دقیق جمعیت کشورش تصریح کرد، حدود ۱۸ میلیون سوری در انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است فردا برگزاری شود واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، محمد الرحمون، وزیر کشور سوریه تاکید کرد: تعداد کسانی که واجد حق رای هستند (۱۸ سال به بالا و افراد محروم نشده از حق رای براساس قانون) به ۱۸ میلیون و ۱۰۷ هزار سوری در داخل و خارج سوریه می‌رسد. این بعد از کنار گذاشتن محرومان از حق رای طبق قانون انتخابات سراسری است.

او در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران درمورد تعداد و اینکه آیا شامل افراد ساکن در مناطقی که تحت کنترل دولت نیست نیز می‌شود یا خیر، گفت: آن تعداد شامل تمامی شهروندان سوری ثبت شده در پایگاه داده‌ها در ثبت احوال می‌شود که حق رای دارند. بسیاری از شهروندان هستند که شرایط آنها را به خروج از کشور و رفتن به کشورهای همسایه وادار کرده است در نتیجه آمار دقیقی از افراد در این مناطق وجود ندارد.

وی در مورد رای گیری در مناطق آزاد نشده نیز گفت: در مناطقی که تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، مراکزی در مجاورت آن مناطق ایجاد شده تا به شهروندان اجازه برخورداری از حقشان را بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 2 =