کد خبر : 268617
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

شورای نگهبان تابع جریان‌های سیاسی نبوده و نیست

شورای نگهبان تابع جریان‌های سیاسی نبوده و نیست

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: نتایج به دست آمده در این سالها نشان می‌دهد که شورای نگهبان تابع جریان‌های سیاسی خاص نبوده است و براساس مر قانون عمل می‌کند.

به گزارش عصرقائم، منصورعلی زارعی در گفت و گو ، با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از ضروریت‌های اجتناب ناپذیر در کشور رعایت قانون است، اظهار کرد: در همه مسائل کشور به ویژه در انتخابات باید براساس مر قانون عمل کنیم.

وی با اشاره به روند ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری و بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان، بیان کرد: شورای نگهبان همواره در طول بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی خوب عمل کرده و امتحانشان را بسیار عالی پس داده و براساس قانون عمل کردند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتایج به دست آمده در این سالها نشان می‌دهد که شورای نگهبان تابع جریان‌های سیاسی خاصی نبوده است و موارد عدم صلاحیت افراد هم اگر کاندیدا بخواهند به اطلاع آنها رسانده می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

زارعی تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات به تکلیف قانونی خود عمل کرده و رأساً اقدام به اصلاح و ساماندهی ثبت‌نام و شفاف‌سازی معیارهای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری نمود که این اقدام قانونی و صریح شورای نگهبان مورد استقبال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه شورای نگهبان از نهادهای مقدسی است که توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد، ادامه داد: این شورا دارای جایگاه والایی نیز در قانون اساسی است و نقش ویژه این شورا موجب شده تا انقلاب از گزند حضور نااهلان محفوظ بماند.

زارعی با بیان اینکه شورای نگهبان براساس قانون و در چارچوب آن عمل می‌کند، گفت: مردم ما دارای بلوغ سیاسی هستند و به شورای نگهبان اطمینان و اعتماد دارند و با حضور حماسی خود، پاسخی محکمی به فضاسازی‌های دشمن می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − یک =