کد خبر : 268541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

مسکو: تصمیم درباره دیدار پوتین- بایدن به زودی اعلام می شود

مسکو: تصمیم درباره دیدار پوتین- بایدن به زودی اعلام می شود

سخنگوی کرملین از قرار گرفتن ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات در دستور کار بحثهای روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدار آتی آنها صحبت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کرملین به زودی بیانیه ای در مورد دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین روسای جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صادر می کند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه به معنای موافقت روسیه با برگزاری اجلاس است ، گفت: “اکنون از اظهار نظر در این زمینه خودداری خواهم کرد و به زودی تلاش خواهیم کرد تا بیانیه ای در این زمینه صادر کنیم.”

وی همچنین گفت که مسائل ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات برای همه کشورها مسائلی مهم هستند و بنابراین این موضوعات در دستور کار نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهند بود.

پسکوف خطاب به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره این که آیا روسای جمهور آمریکا و روسیه با فهرست موضوعات بحث خود موافقت کرده اند، اظهار کرد: ثبات و کنترل تسلیحات مطمئنا مرتبط با همه کشورهای جهان هستند بنا براین ثبات و کنترل تسلیحات مطمئنا در دستور کار خواهند بود. اما بگذارید ما در انتظار بیانیه ای درباره این مساله که به زودی منتشر خواهد شد باشیم و تنها پس از آن است که درباره دستور کار ممکن بحث خواهیم کرد.

وزیر خارجه روسیه هم اعلام کرد که تصمیم در مورد نشست پوتین و بایدن به زودی اعلام خواهد شد .

او تاکید کرد: مسکو از پیشنهاد واشنگتن برای برگزاری نشست جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استقبال می کند ، این تصمیم به زودی اعلام می شود.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکره با وزیر امور خارجه مالت گفت: “ما پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا بایدن برای برگزاری یک جلسه سطح بالا را مثبت ارزیابی کردیم. ما در آینده نزدیک موضع نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.” .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − نه =