کد خبر : 268506
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

استقبال مسکو از تمدید توافق ایران و آژانس

استقبال مسکو از تمدید توافق ایران و آژانس

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از تمدید توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال می کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از تمدید توافق بازرسی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال می کند.

زاخارووا افزود: همچنین روسیه از اقدامات هماهنگ واشنگتن و تهران برای احیای زودهنگام برجام حمایت می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از دستیابی به این توافق استقبال می کنیم، ما گمان می کنیم که آنها فضای سیاسی لازم را برای ادامه مذاکرات فشرده با هدف اطمینان از اجرای پایدار و تمام عیار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایجاد می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، همکاری بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی یک عامل تثبیت کننده مهم در زمینه تأیید، تضمینی برای قابل پیش بینی بودن و شفافیت برنامه هسته ای ایران و همچنین تضمینی برای عدم وجود خطرات گسترش سلاح های هسته ای است.

زاخارووا ابراز امیدواری کرد که در دور بعدی رایزنی های کمیسیون مشترک برجام، با توجه به تلاش های تلفیقی همه کشورهای شرکت کننده در توافق هسته ای، از جمله ایران و همچنین نمایندگان ایالات متحده، به سمت توافق پیش رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: این امر به نوبه خود شرایط لازم را برای “رفع انسداد” تعهدات داوطلبانه متوقف شده در پاسخ به نقض فاحش توافق نامه های جامع ۲۰۱۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا ایجاد می کند؛ ما معتقدیم که اقدامات ایالات متحده و ایران باید با دقت هماهنگ شده و کاملاً مطابق با نامه برجام باشد، این تنها راه بازگشت به “توافق هسته ای” در چارچوب مورد توافق اولیه و دادن چشم انداز مطمئن به این روند است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =