کد خبر : 268589
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
-

آسیب‌های ناشی از قطعی برق، چالش جدید در دانشگاه‌ها

آسیب‌های ناشی از قطعی برق، چالش جدید در دانشگاه‌ها

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: قطعی‌های گسترده و اغلب بی برنامه برق در آستانه امتحانات پایان ترم علاوه بر تحت فشار قرار دادن مادی و معنوی اساتید و دانشجویان، بر راندمان کار کارکنان نیز تاثیر منفی گذاشته و زیرساخت‌های فنی دانشگاه را متحمل خسارت کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ دکترسید علی اکبر هاشمی راد، با بیان این مطلب گفت: در شرایطی که به دلیل بحران شیوع بیماری کرونا ناچار به برگزاری تمامی کلاس‌ها به شکل مجازی هستیم و هنوزبه جایگاه مطلوب و مورد انتظار در این حوزه نرسیده‌ایم، قطعی‌های مکرر برق در طول روز، سیستم آموزش مجازی را با چالشی دیگر روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه قطعی‌های برق علیرغم برنامه‌های زمانبندی اعلامی و اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی کماکان با بی نظمی صورت می‌گیرد؛ افزود: این چالش جدید به شکل‌های گوناگون اساتید، دانشجویان و بخش‌های مختلف فنی و اداری دانشگاه‌ را تحت تاثیر منفی قرار داده است. بالطبع اساتید در مناطق مختلفی زندگی می کنند و این شرایط ناخودآکاه باعث ایجاد بی‌نظمی در برگزاری کلاس‌ها می‌شود و افزون بر این با توجه به نزدیک شدن به پایان ترم، برگزاری کلاس‌های جبرانی نیز به سختی امکان پذیر خواهد بود.

دکترهاشمی راد با اشاره به لزوم تقویت روحیه دانشجویان گفت: از زمان شیوع کووید ۱۹ همواره در تلاش بوده ایم تا ارتباط با دانشجویان تا حد امکان به شکل گذشته ادامه داشته باشد و با برنامه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی و روانی این دوران را برای آنها به حداقل برسانیم. اما متاسفانه مواجه با معضل جدید در بازه زمانی امتحانات پایان ترم، دانشجویان را به شکل دیگر درگیر کرده و برنگرانی‌های موجود آنها دامن می‌زند.

وی افزود: قطع ناگهانی و بی موقع برق، خسارت‌های مالی پیش‌بینی نشده‌ای را بر دانشگاه‌ها متحمل کرده و آسیب‌های جبران ناپذیری را بر سرورها، سخت‌افزارها و زیرساخت‌های آموزش مجازی -که با صرف هزینه‌های گزاف و تلاش شبانه روزی همکاران راه اندازی شده بود- وارد کرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنک گفت: متاسفانه این چالش‌ها به اینجا ختم نمی‌گردد در بخش‌های اداری نیز انجام فرآیندها و پاسخگویی با تاخیر روبه رو شده و با از کار افتادن سیستم‌ها و شبکه‌های ارتباطی کارکنان دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

دکتر هاشمی راد با اظهار امیدواری در خصوص به سرانجام رسیدن بحران جدید گفت: امیدواریم مشکلات موجود به حداقل برسند و اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها در شرایط مطلوبتری فعالیت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 2 =