کد خبر : 268410
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

رویوران: مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

رویوران: مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد

معاون سیاسی و بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: واکنش مقاومت نشان دهنده جهش کیفی و فهم آنها در سطح جامعه فلسطینی بوده و در این دوره از درگیری ها مقاومت با ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد.

به گزارش عصرقائم، حسین رویوران در گفت و گو ، با اشاره به درخواست شورای امنیت مبنی بر تعهد کامل به آتش بس غزه گفت: شورای امنیت حافظ امنیت جهانی است و صرف اعلام آتش بس کفایت نمی کند چرا که باید ریشه های این بحران بررسی شود و از بین برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه نقض مقررات بین المللی و تلاش رژیم صهیونیستی برای ادامه روند آواره سازی جامعه فلسطینی عامل اصلی این گونه درگیری ها است. البته در این دوره وقتی رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج ۵۰۰ نفر از اهالی شیخ جراح از خانه هایشان گرفت تا خانه های آنها را به یهودی ها دهد مهمترین علل شروع جنگ بود.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطر نشان کرد: تا زمانی که رفتار نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد درگیری ها وجود خواهد داشت. آن چه در ۱۱ روز درگیری اتفاق افتاد تغییر معادلات از سوی مقاومت بود. در واقع نیروهای مقاومت در نوار غزه، از مناطق خودشان دفاع کردند و این دفاع را ارتقا دادند. ضمن این که سایر مردم فلسطینی هم در حمایت وارد عمل شدند.

معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با بیان اینکه اقدام مقاومت نشان دهنده جهش کیفی و فهم آنها در سطح جامعه فلسطینی است گفت: متقابلا رژیم صهیونیستی که از طریق گنبد آهنین و سیستمهای آمریکایی به دفاع می پرداخت برای این که مانع هر گونه آتش باری شود در اقدامات خود ناکام ماند و ما شاهد معادله جدیدی بودیم که از سوی مقاومت ایجاد شد.

رویوران تصریح کرد: این که مقاومت از این به بعد نمی تواند رفتار این رژیم را علیه مردم فلسطین تحمل کند و هر گاه احساس تهدید آمیزی داشته باشد وارد معادله می شود واقعیتی است که اکنون وجود دارد زیرا در گذشته به این شکل نبود و این اقدامات دست رژیم صهیونیستی را خواهد بست.

وی ادامه داد: بنابراین اعلام آتش بس کفایت نمی کند تا زمانی که اشغال وجود دارد نقض مقررات صورت می گیرد و رژیم صهیونیستی به رفتار خودش ادامه می دهد جامعه فلسطینی هم مقاومت خواهد کرد و این بحران استمرار دارد. حتی اگر درگیری نباشد قطعا بحران وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 6 =