کد خبر : 268374
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

مهمترین ویژگی‌ها برای پلیس شدن چیست؟

مهمترین ویژگی‌ها برای پلیس شدن چیست؟

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت مهم‌ترین ویژگی‌ها برای جذب نیرو در نیروی انتظامی را تشریح کرد.

به گزارش عصرقائم، سرهنگ هادی علیپور در گفت‌وگو ، درباره مهم ترین ویژگی پلیس شدن نیز گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی صحبت از پلیس شایسته می‌شود. پلیس شایسته دارای دو مولفه اساسی است، یکی از نظر معنوی و دیگری از نظر انضباطی. در حوزه معنوی فرد متقاضی باید دارای انضباط معنوی، مومن و موجه، دارای سیمای شایسته، انقلابی و… باشد. از نظر انضباط ظاهری هم قد، ظاهر، تست های شخصیتی، اشتهار خانوادگی و … مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درباره برخی شایعات مطرح شده در مورد جذب برخی افراد دارای سوءسابقه و… در پلیس نیز گفت: اصلا چنین مواردی امکان پذیر نیست که فردی با سوابق کیفری بتواند در پلیس جذب شود. دستورالعمل این اجازه را به ما نمی‌دهد و حتما باید فرد فاقد سوءپیشینه باشد.

وی در مورد جذب اتباع کشورهای خارجی در پلیس نیز گفت: اتباع دیگر کشورها نمی‌توانند وارد نیروهای مسلح شده و متقاضی حتما باید  ایرانی الاصل باشد.

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت درباره نظارت هسته گزینش بر افراد پس از پایان فرآِیند جذب نیز گفت: ما فرد داوطلب را به عنوان نیروی پیمانی پنج ساله جذب می‌کنیم. اما در طول خدمت نیز بر روند سلامت کاری فرد نطارت داریم، علاوه بر ما دستگاه های نظارتی پلیس هم نظارت دارند و بعد از چهارسال از خدمت پیمانی، کارنامه این افراد بررسی شده و ما تصمیم می‌گیریم که آیا باید با این شخص قرارداد تمدید و رسمی شود یا خیر.

با اضافه وزن نمی‌توان پلیس شد

علیپور در اینکه آیا اضافه وزن هم جزو معیارهای جذب در پلیس است، به ایسنا گفـت: همانطور که گفتم شرایط جسمی و فیریکی جزو معیارها محسوب شده و اولین موردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شرایط بدنی است که وزن هم جزو آن است.

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت در مورد امکان جذب افراد دارای معلولیت در پلیس نیز گفت: ما در پلیس امکان جذب افراد معلول را نداریم چرا که برابر قانون نیروهای ما  باید عملیاتی باشند.

وی درباره جذب پلیس زن نیز گفت: امسال تاکنون سهمیه‌ای درمورد جذب پلیس زن به ما اعلام نشده است. اما اگر اعلام کنند شرایط کلی مانند مواردی است که تشریح شد.

به گفته علیپور هسته گزینش در فرآیند جذب پلیس افتخاری نظارتی ندارد.

برای اطلاع از شرایط و چگونگی پلیس شدن (اینجا) کلیک کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =