کد خبر : 268266
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
-

نشست خبری مدیر کل آژانس اتمی، بعد از ظهر یکشنبه

نشست خبری مدیر کل آژانس اتمی، بعد از ظهر یکشنبه

آژانس اتمی اعلام کرد که مدیر کل این سازمان بعد از ظهر روز یکشنبه مقابل دوربین رسانه‌ها و خبرنگاران حاضر می‌شود.

به گزارش عصرقائم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه شنبه اعلام کرد که «رافائل گروسی» مدیر کل این سازمان روز یکشنبه نشست خبری برگزار می‌کند.

خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشت، نشست خبری گروسی در روز یکشنبه در حالی برگزار می‌شود که او در بحبوحه گفت‌وگوها با تهران برای تمدید توافق نظارت آژانس اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

بر این اساس، آژانس اتمی در بیانیه‌ای بدون اشاره به موضوع این نشست خبری، اعلام کرد که خبرنگاران و رسانه‌ها باید ساعت ۲ بعدازظهر به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) در سالن حاضر شوند.

البته آژانس این را نیز گفت که ساعت دقیق حضور گروسی در نشست خبری متعاقبا اعلام می‌گردد.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال رایزنی با ایران در خصوص تمدید توافق با آژانس هستند و طی روزهای آینده در این خصوص به شورای حکام اطلاع‌رسانی خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

طبق توافق ایران و آژانس، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت‌های مهم هسته‌ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن این توافق، در صورت عدم لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، مقام‌های ایران بر اساس ضرب‌الاجل تعیین کرده، دسترسی بازرسان به سایت‌های مهم هسته‌ای را قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین‌های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه درباره احتمال تمدید توافق ایران و آژانس به شبکه «ان اچ کی» ژاپن گفته بود که دولت ایران بعداً در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 5 =