کد خبر : 268177
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

فریب پرنسس دایانا رئیس سابق «بی بی سی» را پایین کشید

فریب پرنسس دایانا رئیس سابق «بی بی سی» را پایین کشید

در پی افشای سهل انگاری مدیران ارشد بی بی سی در ماجرای مصاحبه معروف با «پرنسس دایانا»، «تونی هال» رئیس سابق این شبکه از سمت کنونی خود به عنوان مدیر گالری ملی لندن استعفا کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از گاردین، «لرد داوسن» قاضی بازنشسته انگلیسی اخیرا در گزارشی اثبات کرده «مارتین بشیر» خبرنگار بی بی سی در سال ۱۹۹۵ برای متقاعد کردن «پرنسس دایانا» به انجام مصاحبه، وی را با ساختن یک مدرک جعلی فریب داده است و این اتفاق با انتقاد شدید از مدیران وقت شبکه بی بی سی به دلیل لاپوشانی حقیقت همراه شده است.

«مارتین بشیر» با ایجاد یک سند بانکی جعلی و نشان دادن آن به «اِرل اسپنسر» ـ برادر «پرنسس دایانا» ـ وانمود می کند که عده ای برای جاسوسی کردن از خواهرش استخدام شده اند.

«مارتین بشیر» اقرار کرده بود که این سند بانکی را با کمک گرافیست بی بی سی جعل کرده است اما بعدها به مدیران بی بی سی اعلام کرده این اسناد را به «اِرل اسپنسر» نشان نداده است و مدیران بی بی سی نیز با انجام یک بررسی داخلی در سال ۱۹۹۶ او را بیگناه معرفی کردند.

در گزارش جدید «لرد داوسون» از پشت پرده این مصاحبه که در آن بیش از ۲۰ میلیون بیننده داشت، به شدت از  «تونی هال» رئیس وقت بی بی سی به جهت انجام بررسی ناقص و غیرموثر درباره چگونگی مصاحبه با «پرنسس دایانا» و لاپوشانی حقیقت انتقاد کرده است.

«تونی هال» نیز در واکنش به این جنجال ها امروز اعلام کرد از سمت کنونی خود به عنوان مدیر گالری ملی لندن استعفا کرده است و اظهار کرد: «من همواره حس قدرتمندی از خدمت به مردم دارم و فکر می‌کنم ادامه فعالیتم در این شغل موجب اخلال در کار موسسه ای است که به شدت به آن اهمیت می دهم. همانطور که پیش از این گفتم از اتفاقاتی که ۲۵ سال پیش روی داده بسیار متاسفم و معتقدم رهبری به معنای مسئولیت پذیری است.»

مصاحبه معروف ۵۴ دقیقه ای «مارتین بشیر» خبرنگار بی بی سی با «پرنسس دیانا» در سال ۱۹۹۵ در قالب مجموعه مستند پانوراما از شبکه بی بی سی روی آنتن رفت و به یک پدیده رسانه ای تبدیل شد. این مصاحبه عواقب زیادی در زندگی شخصی «پرنسس دایانا» و همسرش شاهزاده «چارلز» ایجاد کرد و در نهایت به جدایی آنها انجامید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 6 =