کد خبر : 268344
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

علت گرانی مجدد مرغ در بازار

علت گرانی مجدد مرغ در بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه روزانه تا ۳۵۰ هزار تن مرغ در استان نیاز داریم گفت: عرضه مرغ در اختیار جهاد کشاورزی است اگر به ما بدهند قول می‌دهیم یک ریال گرانی اتفاق نیفتد.

به گزارش عصرقائم، حسینقلی قوانلو در گفت و گو ، درباره افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار، با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ به‌دلیل عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: وقتی جوجه ریزی کاهش پیدا می کند ۴۵ روز تا دو ماه بعد عرضه مرغ گرم خود را نشان می‌دهد، اگر به اندازه نیاز تولید داشته باشیم نباید گرانی اتفاق بیفتد چون نهاده‌ها به اندازه کافی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی عرضه کم می‌شود تخلفات نیز اتفاق می‌افتد، بیان کرد: عرضه در اختیار جهاد کشاورزی است و ما روزانه تا ۳۵۰ هزار تن مرغ نیاز داریم اگر به ما بدهند ما قول می‌دهیم یک ریال گرانی اتفاق نیفتد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، خاطرنشان کرد: کمبود در جوجه یک روزه به‌دلیل کمبود مرغ لاین است که به صورت واردات انجام می‌شود، حدود ۶ ماه قبل آمریکا تحویل مرغ لاین به ایران را تحریم کرد اما بیشتر از سه هفته طول نکشید اما این سه هفته باعث شد که تاثیرش را امروز بعد از ۶ ماه در کمبود تولید شاهد باشیم.

قوانلو تصریح کرد: بعد از تحریم‌های آمریکا به‌دنبال مرغ آرین رفتیم، وقتی آمریکا دید ما داریم با مرغ آرین تولید می‌کنیم و به ضرر تولید کنندگان مرغ لاین کشورهای اروپایی است که ما از آنجا وارد می‌کنیم دوباره تحریم را برداشتند.

وی تاکید کرد: این تحریم سه هفته‌ای باعث شد که حدود هشت درصد کاهش تولید داشته باشیم که با نظارت بیشتر و حضور در بازار در حال کنترل هستیم اما اگر مرغ به اندازه نیاز استان داده شود هیچ گرانی اتفاق نمی‌افتد.

قوانلو با بیان اینکه سال قبل ۱۶۸ میلیارد تومان مجموع پرونده‌های ما در حوزه تجارت بود که به سازمان تعزیرات ارسال شد که نسبت به سال قبل ۱۲۳ درصد رشد داشته است، افزود: این نظارت‌ها باعث شد که در سال قبل کمترین تورم استانی را بعد از استان مرکزی در کشور داشتیم اما بازهم راضی کننده نیست.

وی درباره عرضه روغن و افزایش قیمت آن نیز، گفت: در عرضه روغن مشکل خاصی نداریم شاید در یک زمانی روغن سرخ کردنی کم باشد اما مازندران جزو استان‌های برتر کشور از نظر روغن است، اما افزایش روغن اتفاق افتاده ولی رسما به ما اعلام نشده است.

قوانلو بیان کرد: حدود ۳۰ درصد قیمت روغن خام افزایش یافته است که به دلیل افزایش ۲۰ درصدی قیمت جهانی روغن خام و همچنین افزایش کرایه حمل است که با وجود این افزایش‌ها همچنان روغن با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال عرضه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره قیمت نان و زمزمه‌های افزایش قیمت، اظهار کرد: با اینکه نانواها حق دارند چون هزینه کارگر و هزینه‌های سوخت و موارد دیگر افزایش پیدا کرده است اما هنوز قیمت نان افزایش پیدا نکرده است، اتحادیه درخواست افزایش را داده و سازمان حمایت در حال محاسبه است که بعد از محاسبه ما آماده می‌کنیم برای کارگروه تنظیم بازار استان، تازه به شرطی که تنظیم بازار کشور این اجازه را صادر کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 7 =