کد خبر : 268252
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

روش‌های جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی

روش‌های جلوگیری از تقلب در آزمون‌های مجازی

رئیس دانشگاه تهران درباره جلوگیری از تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی، گفت: در این خصوص اساتید باید به برگزاری آزمون‌های مستمر در طول ترم تحصیلی بپردازند و ارزیابی آموزشی دانشجویان را محدود به آزمون پایان ترم نکنند.

به گزارش عصرقائم، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو ، درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: آموزش الکترونیکی در زمان شیوع ویروس کرونا، فرصت خوبی بود که امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان را فراهم کرد و آنان توانستند با بهره‌مندی از این فضا به ادامه تحصیل در این ایام بپردازند.

وی افزود: باید بپذیریم که آموزش الکترونیکی، ظرفیت‌هایی اضافی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به بارگذاری بیشتر مطالب علمی و دانشگاهی از سوی اساتید در سامانه‌های آموزشی اشاره کرد تا دانشجویان با استفاده از این ظرفیت و با شیوه‌های جدید به تحصیل ادامه دهند.

نیلی احمد آبادی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که دانشجویان و اساتید توانستند با استفاده از آموزش الکترونیکی، به نحو احسن از ظرفیت‌های تکنولوژی در زمان شیوع ویروس کرونا بهره ببرند.

*ضعف‌های آموزش الکترونیکی

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات آموزش الکترونیکی، تصریح کرد: بزرگترین مشکل این نوع آموزش، عدم حضور دانشجویان در دانشگاه و فضای دانشگاهی است.

وی بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، ضعف آموزش الکترونیکی در ارائه دروس عملی به وضوح دیده شد و این امکان برای تمامی دانشگاه‌ها وجود نداشت که آموزش عملی را به خوبی به دانشجویان ارائه دهند.

نیلی احمد آبادی بیان کرد: بهترین شیوه آموزش در شرایط فعلی، آموزش تلفیقی به شکل مجازی و حضوری است و امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها بتوانیم از این شیوه آموزشی استفاده کنیم.

*راهکارهای جلوگیری از تقلب

رئیس دانشگاه تهران درباره جلوگیری از تقلب در برگزاری آزمون‌های مجازی، گفت: به این منظور اساتید باید به برگزاری آزمون‌های مستمر در طول ترم تحصیلی بپردازند و ارزیابی آموزشی دانشجویان را محدود به آزمون پایان ترم نکنند؛ در این دانشگاه هم به اساتید توصیه کردیم که ارزیابی‌ها به شکل مستمر انجام شوند و این راهکار در کنترل تقلب موثر واقع شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر آن، اساتید می توانند با برگزاری شفاهی آزمون پایان ترم و طرح سؤالات تشریحی به کنترل تقلب در برگزاری امتحانات بپردازند. در دانشگاه تهران سعی شد برای این منظور از سیستم‌های پیشرفته همچون روشن بودن وبکم دانشجو استفاده شود و با این کار تا حد زیادی توانستیم به کنترل تقلب بپردازیم.

نیلی احمد آبادی در خصوص نحوه برگزاری آزمون های پایانی ترم دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: بنا داریم آزمون های پایانی این ترم را به صورت مجازی برگزار کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =