کد خبر : 268199
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

تکرار هجوم مردم به جاده‌ها در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت و در حین و پس از اعمال ممنوعیت‌های سفر باز هم ترددها و سفرهای جاده‌ای روندی افزایشی را تجربه کرد و تعداد تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های کشور افزایشی ۱۵ درصدی را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کرد.

به گزارش عصرقائم، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بود از ساعت ۱۲ سه شنبه دو هفته گذشته ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۱۲ ظهر شنبه هفته گذشته ۲۵ اردیبهشت ممنوعیت تردد بین استانی اجرا و همه ورودی و خروجی شهرها و استان‌های مختلف کنترل ‌شود تا کسی نتواند در جاده‌های کشور تردد کند اما به نظر می‌رسد این ممنوعیت‌ اجرا نشد و مردم پس از گذشت آن نیز مراعات شرایط کرونایی کشور را نکردند و سفرهای جاده‌ای روز به روز روند افزایشی خود را تکرار کرد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در بازه زمانی  جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه تا پنج‌شنبه هفته گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی به طور متوسط به یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۸۱۳ وسیله نقلیه بوده است. این میزان تردد نسبت به هفته قبل از آن ۱۵ درصد و حتی نسبت به هفته مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافت و جالب‌تر اینکه سهم وسایل نقلیه سبک یعنی همان خودروهای شخصی مردم به مراتب بیشتر از هفته‌های گذشته بود.

چرا که متوسط تردد وسایل نقلیه سبک ۱۷ درصد و وسایل نقلیه سنگین هفت درصد نسبت به هفته قبل از این بررسی افزایش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که سهم خودروهای شخصی مردم در افزایش آمار سفرهای جاده‌ای بیش از دوبرابر وسایل نقلیه سنگین بوده است.

تهران، البرز و فارس رکوردار سفر در جاده‌ها

نکته قابل توجه دیگر در این آمار منتشر شده این است که در بازه زمانی مورد نظر هشت میلیون و ۳۸۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده است و این آمار یعنی خودروهای مشاهده شده با پلاک یکتا هم حدود ۵۰ درصد بیشتر از هفته گذشته رشد داشته است. این خودروها عمدتا متعلق به استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۰ درصد و پس از متعق به استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و گیلان است.

افزایش سفرها تقریبا در همه کشور فراگیر شد

ترددهای بین استانی در هفته گذشته در استان‌های قزوین، خراسان رضوی، زنجان و کرمان به ترتیب با ۲۵ درصد، ۲۵ درصد، ۲۴ درصد و ۲۳ درصد بیشترین افزایش را نسبت به هفته قبل از این گزارش تجربه کرده‌اند و در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز به ترتیب با منفی شش درصد و منفی ۴ درصد بیشترین کاهش سفر را داشته‌اند. عجیب‌تر اینکه تنها این دو استان کاهش سفرهای جاده‌ای را تجربه کردند و بقیه استان‌ها از نظر ترددهای جاده‌ای یعنی آمار ورود و خروج خودرو روند افزایشی نسبت به هفته قبل از این بررسی را داشته‌اند که جای تعجب دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =