کد خبر : 268314
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
-

همنوازی سازهای کوبه ای ایران و برزیل + ویدئو

همنوازی سازهای کوبه ای ایران و برزیل + ویدئو

ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همراهی سازهای برزیلی نواخته و همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه و منتشر شده است.

به گزارش عصرقائم، حمید قنبری پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه «همساز» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.

وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار کرد: این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است.

در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.

تمبوریم از جمله سازهای کوبه‌ای طوق دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولا با دست راست) نواخته می‌شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدانشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می‌شود و در تمام سبک‌های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می‌شود. این ساز به دلیل صدای بی همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولا نقش تکنوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 13 =