کد خبر : 268112
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
-

هر آنچه گوگل در رویداد توسعه دهندگان ۲۰۲۱ رونمایی کرد

هر آنچه گوگل در رویداد توسعه دهندگان ۲۰۲۱ رونمایی کرد

شرکت گوگل در جدیدترین رویداد توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۱ که با نام “گوگل I/O” شناخته می‌شود از آخرین فناوری‌های خود نظیر سیستم عامل “اندروید۱۲”، سیستم عامل پوشیدنی “Wear OS”، ربات گفتگوی “لامدا”(LaMDA) و موارد دیگر رونمایی کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از انگجت، “ساندار پیچای” مدیرعامل گوگل قول داده بود که “گوگل I/O” در سال ۲۰۲۱ مملو از به‌روز رسانی‌ها و رونمایی‌ها از محصولات جدید گوگل باشد.

گوگل در این رویداد سه روزه در مورد ویژگی‌های آینده بیشتر محصولات مورد توجه خود از جمله فناوری‌های مرتبط به عکس، نقشه و جستجو صحبت کرد. همچنین نگاهی به نسخه‌های بعدی سیستم عالم اندروید و Wear OS داشت و همچنین از تلاش‌ها و کارهای جدید خود در زمینه هوش مصنوعی پرده برداشت.

در کل می‌توان گفت که این رویداد آنلاین پس از یک سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا با برخی از شگفتی‌ها، یک رویداد پربار بود.

هوش مصنوعی

گوگل طبق معمول، این رویداد را با بیان آخرین پیشرفت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی شروع کرد و ابتدا “لامدا”(LaMDA)؛ مدل جدیدی را که ادعا کرد یک دستیابی بزرگ به موفقیت در زمینه هوش مصنوعی مکالمه‌گر است، به تفصیل معرفی کرد.

گوگل در یکی از نسخه‌های نمایشی غیرمعمول خود، “لامدا” را در حالی به نمایش گذاشت که وانمود می‌کرد سیاره پلوتو است و سپس در نقش یک هواپیمای کاغذی با کارمندان شرکت مکالمه می‌کرد.

اگرچه جواب‌های “لامدا” به سوالات مطرح شده خیلی شیوا و مختصر نبود، اما توانست به سوالات پیچیده پاسخ دهد.

“لامدا” روزی می‌تواند کاربردهای قابل توجهی در ویژگی‌هایی مانند موتور جستجو و دستیار هوشمند گوگل داشته باشد.

گوگل همچنین یک ابزار تشخیص بیماری‌های پوستی را معرفی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی و دوربین گوشی هوشمند می‌تواند اطلاعاتی در مورد بیماری‌های شایع پوست را به کاربران ارائه دهد.

حریم خصوصی

گوگل قسمت قابل توجهی از بخش اصلی خود در این رویداد را به ویژگی‌های جدید حریم خصوصی مربوط به محصولات مختلف خود اختصاص داد. به عنوان مثال در بخش عکس‌ها(Photos)، این شرکت در حال افزودن پوشه اختصاصی برای تصاویر و ویدیوهایی است که کاربر می‌خواهد خصوصی بماند.

همچنین محتوایی که به پوشه قفل شده اضافه شده است، هنگام گشت و گذار میان عکس‌های گالری، نمایش داده نخواهند شد و دسترسی به آن محتوا حتما نیاز به وارد کردن رمز عبور دارد.

در عین حال، در حساب کاربری هر فرد، گزینه جدیدی برای حذف ۱۵ دقیقه اخیر سابقه جستجوهای وی به وجود آمده است.

برنامه‌ها

اگر برنامه‌ای از مجموعه برنامه‌های اختصاصی گوگل وجود داشته باشد که کاربر به طور مرتب از آن استفاده می‌کند، این احتمال وجود دارد که شرکت برخی از به‌روزرسانی‌های اساسی را برای آن شرح دهد.

برخی از موارد برجسته در این مورد، شامل کنترل‌های جدید بر روی ویژگی Memories در عکس‌ها، ابزاری برای تغییر گذرواژه‌های به خطر افتاده در مدیریت رمز ورود داخلی مرورگر کروم(Chrome) و ادغام‌های عمیق‌تر بین همه برنامه‌های گوگل است.

با این حال برخی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها برای نقشه گوگل رخ داده است که گوگل قصد دارد “نمای زنده”(Live View)، پیمایش و نقشه‌های دقیق خیابان‌ها را برای آن بهبود بخشد.

اندروید ۱۲

با نسخه دوازدهم سیستم عامل اندروید، سیستم عامل تلفن همراه گوگل بزرگترین تغییر را در چهره خود طی سالیان اخیر تجربه کرده است. با استفاده از زبان طراحی جدید گوگل موسوم به “متریال یو”(Material You)، این سیستم عامل تقریباً همه عناصر رابط از جمله سایه اعلانات و فهرست تنظیمات سریع را با رنگ‌های غالب و مکمل با والپیپر کاربر تطبیق می‌دهد.

اندروید ۱۲ همچنین ویژگی‌های جدید مربوط به حریم خصوصی را در خود دارد، از جمله داشبوردی که می‌توان جدول زمانی تمام داده‌هایی را که برنامه‌های تلفن اخیراً به آنها دسترسی داشته است، مشاهده کرد.

سایر موارد قابل توجه نیز شامل ادغام از راه دور با سیستم عامل “اندروید تی‌وی”(Android TV)، یک ویژگی سوئیچ دیجیتال خودرو و یک دوربین با در نظر گرفتن نژادهای بیشتر است.

صحبت از خودروها شد، این شرکت همچنین ساخت برنامه‌های “اندروید اتو”(Android Auto) و “اندروید اتوموتیو”(Android Automotive) را برای توسعه دهندگان آسان کرده است.

نسخه بتای عمومی اندروید ۱۲ هم اکنون در دستگاه‌های منتخب از ۱۱ سازنده مختلف از جمله گوگل، وان‌پلاس و ایسوس در دسترس است.

سیستم عامل پوشیدنی “WearOS”

پس از سال‌ها بی‌توجهی، سرانجام “Wear OS” کمی از علاقه گوگل را به خود جلب کرد و همه آن به لطف “سامسونگ” است. این دو شرکت در حال کار بر روی آخرین نسخه “Wear OS” هستند. اگرچه ما هنوز همه جزئیات مربوط به این نسخه جدید را نداریم، اما گوگل قول یک رابط کاربری بازطراحی شده را داده است که تولید کنندگان با آن اختیار سفارشی‌سازی آزادانه‌تری خواهند داشت.

گوگل همچنین اعلام کرد که نسخه بعدی “Wear OS” بهبود پیگیری سلامتی و تناسب اندام و عملکرد بهتر باتری را به همراه خواهد داشت.

پروژه “استارلاین”(Starline)

رویداد I/O بدون اینکه گوگل چیزی خارق العاده را به نمایش بگذارد، رویداد نمی‌شود و در سال ۲۰۲۱، پروژه “استارلاین‌فیت”(Starlinefit) این نقش را ایفا می‌کند.

“استارلاین”(Starline) که شبیه چیزی مثل یک اتاقک عکاسی است، از یک صفحه ویژه برخوردار است که تصویری سه بعدی از انسان را در اندازه واقعی نمایش می‌دهد. به گفته گوگل، این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که احساس می‌شود آن فرد در مقابل شما نشسته است و تجربه طبیعی‌تری از غوطه‌وری در گفتگوی ویدیویی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

در حال حاضر “استارلاین” در دفاتر گوگل در حال آزمایش است و گوگل قصد دارد اواخر سال جاری به شرکت‌های دیگر نیز اجازه آزمایش این فناوری را بدهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − سه =