کد خبر : 268127
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

معاون گمرک: از سرگیری ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی دپو شده در گمرک

معاون گمرک: از سرگیری ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی دپو شده در گمرک

معاون فنی گمرک گفت:‌ براساس ابلاغ ستاد تنظیم بازار پیرو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رویه ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی به منظور کاهش رسوب این کالاها در مبادی رسمی از سر گرفته شد.

به گزارش عصرقائم، مهرداد جمال ارونقی با ‌اشاره به افزایش حجم رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات اظهار کرد: طبق آمارها در حال حاضر حدود شش میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود بوده و یا در لنگرگاه‌ها و پای اسکله منتظر تخلیه هستند.

وی با‌اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات تصریح کرد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شده تا رسوب کالا کاهش یابد که از جمله آن می‌توان به ادامه رویه ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی‌اشاره کرد.

معاون فنی گمرک افزود: این مصوبه باید از سوی کارگروه تنظیم بازار به گمرک ابلاغ می‌شد که خوشبختانه روز گذشته انجام شد. بر این اساس با توجه به افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی با درخواست و اخذ تعهد از صاحب کالا (واردکننده) و نیز مجوز وزارت جهاد کشاورزی برای کالاهای ذرت، کنجاله، جو و دانه‌های روغنی (با عرضه در سامانه بازارگاه) و برای کالای روغن و گندم با مجوز شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام نماید. بدیهی است ترخیص قطعی کل کالا منوط به اخذ و ارائه اعلامیه تامین ارز یا کد رهگیری بانکی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است با توجه به زمان تعیین شده و در جریان تخلیه سریع کالاهای اساسی نسبت به تائیدیه مجوز سامانه بازارگاه اقدام کند تا در تشریفات ترخیص کالا هیچگونه معطلی صورت نپذیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + یک =