کد خبر : 267999
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

بایدن: تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده است

بایدن: تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده است

رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد که تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد نشده است.

به گزارش عصرقائم، «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) گفت که هیچ تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده و بر رسیدن به راه حل دو دولت تاکید کرد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور کره‌جنوبی صحبت می‌کرد، افزود: «در راستای بازسازی غزه تلاش خواهیم کرد که این کار بدون آنکه حماس بتواند بار دیگر زرادخانه نظامی خود را بازسازی کند انجام خواهد شد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «درگیری‌ها باید متوقف شده و به “محمود عباس” اطلاع دادم که حمایت‌ها از کرانه را باختری ادامه می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها هم بر ضرورت توقف درگیری ها در قدس تاکید کردم».

بایدن افزود: «هیچ صلحی وجود نخواهد داشت مگر آنکه منطقه به صراحت به حق موجودیت اسرائیل اعتراف کند و حزب دموکرات همچنان اسرائیل را تایید می‌کند».

وی گفت: «یکی از دلایلی که ما به آتش بس طی ۱۱ روز رسیدیم این بود که به شیوه‌ای دیگر عمل کردیم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «زندگی فلسطینیان در امنیت در کرانه باختری مهم بوده و باید عباس به عنوان رئیس فلسطین برسمیت شناخته شود».

بایدن گفت: «حماس سازمانی تروریستی بوده اما ما به بازسازی غزه برای بی گناهانی که آسیب دیدند اقدام خواهیم کرد».

وی مدعی شد: «شهروندان اسرائیلی عرب و یهود باید در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشند و با آنها با مساوات برخورد شود و اتفاقات در قدس می بایست متوقف شود».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «به نتانیاهو بر ضرورت توفق درگیر‌ها تاکید کردم و وی به چارچوب زمانی که ارائه داد پایبند بود. نقش مصر در آوردن حماس به میز مذاکره و متقاعد کردن آن برای آتش بس نیز قابل توجه است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =