کد خبر : 268116
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
-

بازدید از تاریخچه پاریس بار دیگر ممکن شد

بازدید از تاریخچه پاریس بار دیگر ممکن شد

گنیجینه‌ای که هزاران سال از تاریخچه پاریس را در برگرفته است در موزه‌ای که چند سال‌ تعطیل شده بود بار دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فرانس ۲۴، موزه کارناواله در پاریس که برای یک پروژه چهارساله بازسازی تعطیل شده بود در شرایطی که هنوز بسیاری از سفرهای بین‌المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سر گرفته نشده‌اند از بیست و نهم «می» به روی مردم بازگشایی خواهد شد تا گنجینه‌ای از تاریخچه پاریس، از آثار مربوط به دوران انقلاب فرانسه گرفته تا کفشی متعلق به ملکه «ماری آنتوانت» به نمایش گذاشته شود.

مدیر این موزه در گفت‌وگویی با رویترز بیان کرده بود باتوجه به این‌که گردشگران خارجی نیمی از جمعیت بازدیدکنندگان این موزه را دربرمی‌گیرند انتظار می‌رود زمانی وضعیت این موزه به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد که محدودیت‌های ناشی از این همه‌گیری کاهش پیدا کند.

پروژه بازسازی ۵۸ میلیون یورویی این موزه گسترش فضای نمایشگاه‌ها را شامل شده است. این موزه که ساختمان آن به قرن شانزدهم میلادی تعلق دارد در سال ۱۸۸۰ به موزه تبدیل شده است.

از این پس حدود ۶۲۵هزار اثر که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار از انبار خارج شده‌اند در این موزه به نمایش گذاشته خواهند شد. تابلوهای نقاشی، سرویس چایخوری که توسط ناپلئون مورد استفاده قرار می‌گرفته، تعدادی از نخستین عکس‌های ثبت‌شده از برج ایفل و سکه‌های طلای متعلق به قرن دوم پیش از میلاد از جمله این آثار خواهند بود.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند فضای بازسازی‌شده‌ای از اتاق «مارسل پروست» نویسنده مشهور را که لوازم واقعی اتاق او به همراه کتش در آن به نمایش گذاشته شده‌اند مشاهده کنند.

بسیاری از موزه‌ها در فرانسه از نوزدهم «می» پس از مدت‌های تعطیلی ناشی از شیوع کرونا آغاز به کار کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =