کد خبر : 268004
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

لزوم رفع معایب آموزش مجازی

لزوم رفع معایب آموزش مجازی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آموزش مجازی در کنار مزایایی که دارد، از یکسری معایب هم برخوردار بوده که به مرور زمان می‌توان، این معایب را رفع و حتی آن را به یک فرصت و موفقیت تبدیل کرد.

به گزارش عصرقائم، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو ، درباره منویات رهبر معظم انقلاب و ابراز نگرانی ایشان از افت یادگیری دانشجویان در پی آموزش مجازی، اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا، جهان در مسیر حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم بود و کرونا باعث شد، این حرکت سرعت پیدا کند و استفاده از سامانه‌ها و نرم‌افزارها در آموزش و آزمون مجازی رواج بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: لازم است که برای این مهم یکسری ابزارها و زیرساخت ها فراهم شود تا اساتید و دانشجویان با بهره‌مندی از آنها به استفاده از آموزش‌های مجازی و حتی ترکیبی (مجازی و حضوری) بپردازند و بعد از پایان اپیدمی کرونا هم این مسیر را ادامه دهند و به شیوه‌های آموزش قدیمی و سنتی (صرف حضوری) برنگردند.

کوهپایه‌زاده افزود: آموزش مجازی در کنار مزایایی که دارد، از یکسری معایب هم برخوردار بوده که به مرور زمان می‌توان این معایب را رفع و حتی آن را به یک فرصت و موفقیت تبدیل کرد.

* بالا بودن امکان تقلب در آزمون‌های مجازی، یک واقعیت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بالا بودن امکان تقلب در آزمون‌های مجازی و افت آموزش در این بستر، یک واقعیت است که در شرایط فعلی با آن مواجه هستیم چرا که برگزاری حضوری آزمون‌ها و کلاس‌های آموزشی، ارزیابی دقیق‌تر و مطمئن‌تری از توانایی دانشجویان را ارائه می‌دهد اما می‌توان با پیاده‌سازی یکسری روش‌ها به تقویت صحت آزمون‌ها و کیفیت آموزش در این بستر پرداخت.

کوهپایه زاده اظهار کرد: نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به افت یادگیری در آموزش مجازی و رواج تقلب در این بخش، کاملا بجا و صحیح است اما باید با استفاده از روش‌هایی، امنیت این آزمون‌ها و آموزش‌های غیرحضوری را بالا ببریم و به این منظور به استفاده از مراکز آزمون الکترونیک و شناسایی هویت افراد در بستر فضای مجازی و… بپردازیم؛ نه اینکه برگزاری آزمون‌ها و آموزش‌ها را محدود به فعالیت حضوری دانشگاه‌ها و دانشجویان کنیم.

وی در خصوص شیوه برگزاری آزمون‌های پایانی ترم دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیان کرد: تمامی آزمون‌های پایانی این دانشگاه به صورت مجازی برگزار خواهند شد و فقط آزمون‌های عملی به شکل حضوری برگزار می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =