کد خبر : 268108
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

سناتور سابق آمریکا خواستار انتشار گزارش دولت درباره “یوفو”ها شد

سناتور سابق آمریکا خواستار انتشار گزارش دولت درباره “یوفو”ها شد

سناتور سابق آمریکایی هری رید، با نوشتن مقاله ای در نیویورک تایمز از کمیته اطلاعاتی مجلس سنای کشورش خواست به انتشار یک گزارش که به درخواست قانونگذاران و از سوی دولت درباره “پرنده‌های ناشناس” تهیه شده، بپردازد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی انتشار تصاویر افشا شده جنجالی و ویدیو از سوی نیروی دریایی آمریکا که در آن اشیای پرنده اسرارآمیز در حریم هوایی آمریکا نشان داده می شوند و همچنین در پی اقدام پنتاگون در غیرمحرمانه ساختن سه مورد از ویدیوهای مشابه تصویربرداری شده از سوی خلبانان، انتظار می رود آژانسهای اطلاعاتی آمریکا ماه آینده میلادی یک گزارش درباره “پرنده‌های ناشناس” به کنگره تحویل دهند.

هری رید در مقاله خود نوشت: “من معتقدم اطلاعاتی کشف شده از سوی تحقیقات محرمانه دولت درباره پرنده‌های هوایی ناشناس وجود دارند که می‌توانند بدون آسیب زدن به امنیت ملی ما برای عموم فاش شوند. مردم آمریکا شایسته بیشتر دانستن هستند و امید است که به زودی با انتشار گزارش جامع تهیه شده توسط دولت به درخواست کمیته اطلاعاتی سنا درباره برخوردهای ارتش با اشیای پرنده ناشناس (یوفو) این اتفاق برای آنها بیفتد.

سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو، در دسامبر ۲۰۲۰ و زمانی که رئیس موقت کمیته اطلاعاتی سنا بود، درخواست کرد پنتاگون و مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا درباره مساله پرنده‌های ناشناس تحقیق کرده و یک گزارش غیرمحرمانه را در عرض شش ماه تحویل کنگره دهند.

انتشار اخبار مربوط به این گزارش پیش رو باعث موج جدیدی از علاقه به اینکه چطور دولت مشاهده اشیای پرنده ناشناس را مدیریت می کند شده است.

این سیاستمدار و وکیل بازنشسته آمریکایی که از ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۷ به عنوان سناتور نوادا خدمت کرده در مقاله اش که دیروز ۲۱ مه منتشر شد نوشت: بگذارید صریح باشم: من هرگز نخواسته ام ثابت کنم که حیات فرازمینی وجود دارد. اما اگر علم ثابت کند که وجود دارد من مشکلی با آن ندارم. زیرا هر چه بیشتر یاد میگیرم بیشتر در می یابم که همچنان چیزهای خیلی زیادی نمیدانم.

رید که همچنین در سال ۲۰۰۷ به عنوان رهبر اکثریت سنا خدمت کرده، در جهت دستیابی به یک بودجه ۲۲ میلیون دلاری باری برنامه شناسایی تهدیدات پیشرفته هوا-فضا که نخستین بار در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ علین شد تلاش کرد.

این برنامه تحت مدیریت نیروی هوایی ارتش نبود بلکه در حوزه مسئولیت آژانس اطلاعات دفاعی بود و با ابتکار رید به عنوان سناتور دموکرات موجودیت پیدا کرد.

این برنامه در ۲۰۱۲ لغو شد؛ با این حال گزارش ها از آن زمان تا کنون نشان داده اند که برنامه های دولت آمریکا برای تحقیقات در خصوص اشیای پرنده ناشناس ادامه یافته اند.

در ژوئن ۲۰۲۰ نیز وجود یک برنامه نظامی مشابه تحت عنوان نیروی ضربت پرنده‌های ناشناس که غیرمحرمانه بوده اما علنا گزارش نشده بود، تصدیق شد.

رید در مقاله اش توصیف کرد چطور در اصل در سال ۱۹۹۶ بعد از دعوت شدن به یک کنفرانس در خصوص پدیده های هوایی ناشناس متعلق به یک خبرنگار تحقیقی KLAS-TV علاقمند به این مساله شده است.

علاقه او بعد از گفتگوهای متعاقبی با سناتور جان گلن، فضانورد سابق، بیشتر شد؛ با این حال به گفته رید، کارمندان او به او هشدار دادند از پرداختن علنی به موضوع اشیای پرنده ناشناس “شدیدا اجتناب کند”.

رید گفت: من مودبانه آنها را نادیده گرفتم. من کنجکاو بودم و همچون سناتور گلن، فکر کردم این مساله ای است که نیازمند توجه است و من در جایگاه اقدام بودم.

رید فاش کرد در زمان خدمتش به عنوان سناتور از “منطقه ۵۱” بازدید کرده و محرم یک سری اطلاعات طبقه بندی شد که باعث حیرت او شد.

منطقه ۵۱ که موجودیتش علنا از سوی دولت آمریکا در ۲۰۱۳ تایید شد، یک تاسیسات آزمایش فوق محرمانه نیروی هوایی آمریکا در جنوب نوادا است که مدتهای زیادی آن را به اشیای پرنده ناشناس نسبت داده اند. همچون بی شمار تئوری توطئه درباره آن مطرح شده است.

رید نوشت: چیزی که من دیدم من را مشتاق ساخت هر چند که بخش عمده آن باید محرمانه باقی بماند. در جریان یک بازدید من مسافت کوتاهی را به یک تاسیسات طی کردم که میزبان جنگنده‌های رادارگریز جدید محرمانه نیروی هوایی بود.

او تاکید کرد که “هنوز چیزهای خیلی زیادی هستند که ما درباره برخی از این “مشاهده های عجیب” درک نمی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =