کد خبر : 267807
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
-

قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا

قوانین جدید لیگ ملت های والیبال به دلیل کرونا

بدلیل شیوع کرونا قوانین جدیدی برای لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱ وضع شده است.

به گزارش عصرقائم، لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ در حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شود و تا دوم تیر به مدت ۲۷ روز ادامه داشته باشد.

رقابتهای امسال لیگ ملت های ۲۰۲۱ والیبال به دلیل شیوع کرونا به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاگر برگزار می شود. فدراسیون جهانی قول داده که در طول رقابت تمامی پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کند. حتی برای تیم های حاضر شرط گذاشته شده که هر تیم می تواند تنها با خود ۲۵ نفر را به ایتالیا ببرد.

قوانین سخت فدراسیون جهانی به گونه ای بوده که این فدراسیون یک توصیه نامه ۲۲ صفحه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا را منتشر کرده است.

از جمله قوانین می توان به زیر اشاره کرد:

” در طی چند روز آینده ۳۲ تیم برتر ملی جهان (مردان و زنان) به ایتالیا خواهند آمد تا در شهر ریمینی ایتالیا مسابقات لیگ ملت های والیبال را پشت سر بگذارند. این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا تجربه بسیار جدیدی است چرا که این مسابقات در قرنطینه کامل برگزار می شود. باید گفت که ایتالیا میزبان بیش از هزار بازیکن، کادر فنی، گروه تلویزیونی و… است.

قرار است این افراد در پنج هتل اختصاصی برای این مسابقات حضور داشته باشند.

چندین تغییر اساسی در پروتکل مسابقات والیبال وجود دارد که می‌توان گفت دست دادن بازیکنان، تبادل هدایا و تعویض زمین در پایان ست‌ها ممنوع شده تا تماس بین تیم ها به حداقل برسد. همچنین هیچ داور خطی برای مسابقات وجود نخواهد داشت و به جای آن از سیستم ویدیویی استفاده خواهد شد.

علاوه بر دو مکان مسابقه،  تعدادی سالن ورزشی و زمین تمرین در ایتالیا وجود دار که طبق برنامه از پیش تصویب شده تیم های شرکت کننده می توانند برای تمرین از آنها استفاده کنند.

قرار است یک برنامه منظم تست کرونا نیز برای مسابقات اجرا شود. همه شرکت کنندگان باید قبل از عزیمت به این رویداد تست PCR منفی ارائه دهند. همچنین همه در بدو ورود و در طول اقامت و قبل از ترک حباب لیگ ملت ها، تست PCR را  دوباره انجام خواهند داد.

در صورتی که یک شرکت کننده علائم  کرونا را نشان دهد، آزمایشات اضافی و همچنین پیگیری تماس دقیق و مراقبت های پزشکی خاص در خارج از حباب، در صورت لزوم انجام می شود.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین دستورالعمل های ایمنی و مقررات خاص مسابقات را برای محافظت از سلامتی همه شرکت کنندگان طراحی کرده و آنان را به تیم های ملی داده است.

این رهنمودها در ماه های منتهی به این رویداد با مشورت مقامات بهداشت مرتب به روز می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =