کد خبر : 267908
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
-

عزیزی‌خادم: بد است فدراسیون در ساختمان ۲۰ طبقه باشد؟

عزیزی‌خادم: بد است فدراسیون در ساختمان ۲۰ طبقه باشد؟

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید چه اشکالی دارد این فدراسیون ساختمانی ۲۰ طبقه در شمال شهر تهران داشته باشد؟

به گزارش عصرقائم، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم درباره شناختش از مشکلات موجود در فدراسیون فوتبال و ورود به این عرصه گفت: توسعه یک امر زمان‌بر است و یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. فدراسیون فوتبال توانسته قدم به قدم مشکلات را مدیریت کند و تا به اینجا کار را درست انجام داده است. در مسئولیتی که گرفتیم پاسخگو هستیم. عزم، سماجت، همت و نماد ما در راستای توسعه فوتبال است. ما نقشه راه داریم و در حوزه‌های مختلف کار می‌کنیم و این موضوع شش ماه تا یک سال زمان می‌برد. در همه عرصه‌ها باید به سمت تجاری‌کردن فوتبال برویم. باید فدراسیون را دانش‌بنیان کنیم.

وی با حضور در برنامه تلویزیونی «شب‌های فوتبالی» درباره کمک سازمان برنامه و بودجه برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بخش اولیه به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده و امیدواریم تا قبل از رفتن به کیش بتوانیم از این پول بهره‌مند شویم. بخشی هم برای تیم‌ ملی فوتسال است. امیدوارم ظرف همین چند روز باقی‌مانده این مبلغ واریز شود و بتوانیم جام‌ جهانی را سپری کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره ماجرای سندزدن ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شرکت شستا گفت: چیزی حدود ۲۴ میلیارد تومان از طلب شستا باقی مانده اما ارزش این ساختمان بیشتر از طلب شستا است. تلاش خودمان را می‌کنیم. این ساختمان به فوتبال ملی متعلق است. با مذاکره و مناسبات درست با شستا، این موضوع را جمع می‌کنیم.

عزیزی‌خادم درباره خبر منتشر شده مبنی بر انتقال بخش‌های اداری این فدراسیون به کمپ تیم‌های ملی و انتقال دفتر خود به خارج از این مجموعه در نیاوران گفت: فدراسیون فوتبال بر خلاف گذشته دنبال ایجاد بدهی نیست و دنبال درآمدزایی هستیم. دنبال خلق دارایی هستیم. این که هر خبری در فضای مجازی منتشر شود، خوب نیست. چه اشکالی دارد فدراسیون فوتبال با این همه سرمایه اجتماعی یک ساختمان ۲۰ طبقه در شمال شهر داشته باشد؟ مگر بد است؟

وی درباره این که خبری منتشر شده که دفتر او خارج از مجموعه فدراسیون فوتبال است، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم اما امیدوارم فدراسیون فوتبال به حدی تولید ثروت کند که همه در یک فضای برد – برد قرار بگیرند. اینجا جزوی از منافع ملی است. مگر فدراسیون فوتبال باید بدهکار و مستاجر باشد؟ به عنوان کسی که در حوزه صنعت و اقتصاد کار کردم و کمترین بخش فعالیتم در فوتبال بوده، روی سخنم با تصمیم‌گیران اقتصادی این است که باید کل فوتبال را در کشور مجهز کنیم. فوتبال به مشروعیت و امنیت ملی کشور کمک می‌کند. کل هزینه این اقدامات به اندازه ۱۰ درصد ایجاد یک شرکت پتروشیمی است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اقدامات خود در بخش بانوان گفت: به عنوان مسئول فوتبال ملی نباید این حرف را بزنم اما همین تیم ملی بانوان به فراموشی سپرده شده بود. حداقل ما آمدیم گفتیم نسبت به دوره‌های قبل کمتر به این تیم ظلم شود. این تیم که قبلا در مهمانسرا هم نبود، الان در هتل مستقر است. پاداش آنها پرداخت شده است. برای من دردآور بود که بانوان لباس متحدالشکل نداشتند. من حتما برای بانوان برنامه دارم.

وی ادامه داد: الان تیم ملی بانوان صاحب هویت شده است. من در اردوی تیم ملی جوانان بانوان بودم. ۶۰ نفر دعوت شده بودند که باید ۳۰ نفر خط می‌خورد اما من دیدم در این وضعیت اقتصادی اگر این بازیکنان بروند و بیایند و از تیم ملی خط بخورند، مسیرشان عوض می‌شود. به سرمربی گفتم که همه ۶۰ نفر را در اردو حفظ کند و هزینه‌اش را خداوند درست می‌کند.

عزیزی‌خادم درباره لغو قانون منع به‌کارگیری بازیکنان و مربیان خارجی گفت: این قانون لغو شد. نمی‌توانیم در توسعه و دانش را ببندیم. هر بازیکن و مربی باید دارای یک استاندارد مانند بازی ملی و حضور در لیگ معتبری باشد. از طرفی مبلغی هم باید به فوتبال پایه اختصاص یابد.

وی درباره انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب افراد با توجه به آشنایی قبلی اظهار کرد: چه اشکالی دارد خورشیدی مدیر تیم ملی شود؟ اصلا من او را انتخاب کردم و از این موضوع راضی هستم. ما می‌خواهیم مدیری را هم برای تیم‌های ملی فوتبال انتخاب کنیم. من برای سرپرستی تیم ملی با گزینه‌های مختلفی صحبت کردم اما نیامدند. نمی‌توانم اسم بیاورم و معذوریت دارم اما به چندین نفر پیشنهاد دادم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره استخدام مشاوران خارجی در عرصه مدیریت گفت: در حوزه سازمان لیگ دو مشاور خارجی استخدام خواهد شد. در بخش بانوان مربی خارجی استخدام خواهد شد. نگاه فدراسیون فوتبل دانش‌بنیان و مشورت پذیر است.

عزیزی‌خادم همچنین درباره برخی شایعات مبنی بر مذاکره با برانکو ایوانکوویچ برای هدایت تیم ملی گفت: هیچ مذاکره‌ای نشده بود. ما تمام‌قد از سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنیم.

وی درباره اجرای سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در ایران گفت: واقعیت این است که فضای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه مانع از اجرای VAR شده اما امیدواریم که فضا مساعد شود. در حال حاضر مدیران مختلفی برای اجرای VAR در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند اما دستمان بسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + سیزده =