کد خبر : 267724
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
-

بالاخره دلار دیجیتالی می آید؟

بالاخره دلار دیجیتالی می آید؟

قرار است تا سال ۲۰۲۳ در قالب پروژه ای به نام فد نو، به بسیاری از نیازهای مدرن از جمله نقل و انتقال در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسوشیتدپرس، پس از مدت ها بیخبری از روند توسعه ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا، این نهاد اعلام کرد که در فصل تابستان یک گزارش تحقیقاتی منتشر خواهد کرد که در آن به موضوع یافتن راهکارهای حرکت رو به جلو در راه اندازی دلار دیجیتالی پرداخته خواهد شد. پیش از این جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- گفته بود فناوری های پرداخت پیشرفت زیادی در سال های اخیر داشته اند و فدرال رزرو به دقت این موضوع را زیر نظر دارد.

برخی از مدیران بانکی آمریکا خواستار این هستند که هر چه زودتر دلار دیجیتالی راه اندازی شود اما برخی دیگر نیز معتقدند شتاب زدگی در این کار دارای معایب بیشتری در مقایسه با مزایای آن خواهد بود. این در حالی است که بانک مرکزی چین پروژه یوان دیجیتال را وارد فاز آزمایشی کرده و قرار است در جریان بازی های المپیک زمستانی سال آینده امکان استفاده از یوان دیجیتال در دنیای واقعی فراهم شود.

به گفته پاول، کار مطالعه بر روی نظام های پرداختی و فناوری بلاک چین از سال ها پیش در بانک مرکزی آمریکا آغاز شده و قرار است تا سال ۲۰۲۳ در قالب پروژه ای به نام فد نو، به بسیاری از نیازهای مدرن از جمله نقل و انتقال در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود. این پروژه تنها یک تلاش اولیه وآغازی بر مسیر گسترش نقش فناوری بلاک چین در نظام بانکی آمریکا خواهد بود.

مدیر بانک مرکزی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اطمینان خاطر مردم به دلار گفت: بخش زیادی از کارایی عملکرد نظام اقتصادی ما مربوط به بخش پولی و مالی است که در ان بانک ها و شبکه های پرداختی نقشی کلیدی دارند بنابراین ایجاد هرگونه تغییر بنیادین در این مولفه ها نیازمند دقت عمل و پرهیز از هیجان است. بانک مرکزی در حال کار با گروه های مختلفی در زمینه این پروژه است و دفتر منطقه ای ما در بوستون نقش رهبری را در به سرانجام رسیدن آن دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =