کد خبر : 267672
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
-

یادنامه‌ای برای یک پزشک متعهد به میهن

یادنامه‌ای برای یک پزشک متعهد به میهن

مرحوم دکتر خالقی با آغاز جنگ تحمیلی برای خدمت به کشور عزیزمان ایران باز گشتند و در همان ابتدای دفاع مقدس در منطقه جنگی جنوب مشغول فعالیت کردند. در یکی از حملات بعثیون به اسارت نیروهای بعثی درمی‌آیند و به مدت ۱۰ سال در اسارت نیروهای بعث عراق بود.

به گزارش عصرقائم، دکتر نیکبود معصوم زاده از همرزمان «مرحوم دکتر علی خالقی» به مناسبت درگذشت همرزم خود رویات می‌کند: مرحوم خالقی دارای دکترای فوق تخصص وبرد در رشته ارتوپتی بود. او مدتی  در کشور کانادا دریک از بیمارستان‌های مسئولیت آن را بر عهده داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی برای خدمت به کشور عزیزمان ایران بازگشتند و در همان ابتدای دفاع مقدس در منطقه جنگی جنوب مشغول فعالیت کردند. در یکی از حملات بعثیون به اسارت نیروهای بعثی درمی‌آیند و به مدت ده سال در به اسارت نیروهای بعث عراق بود.

چهار سال اول اسارت را با  آقای دکتر پاک‌نژاد و چند تن دیگر از عزیزان آزاده در سلول‌های استخبارات عراق بسر می‌برند. پس از چهار سال ایشان به‌همراه دکتر پاک‌نژاد به اردوگاه موصل یک نزد سایر اسرا آورده می‌شود. در طول ۶ سال که در اردوگاه موصل بودند به‌ همراه آقای دکتر پاک‌نژاد خدمات زیادی را برای بیماران آزاده در اردوگاه انجام دادند.

پس از بازگشت سرافرازانه به ایران اسلامی، علی رغم مساعد بودن شرایط برای مهاجرت به خارج، کشور را ترک نکرده و همچنان در لباس مقدس طب در خدمت مردم شریف ایران و همچنین آزادگان عزیز بودند.

مرحوم خالقی مدت چند سال آخر عمر به خاطر آثار باقی مانده از شکنجه‌های بعثیون به بیماری شدیدی مبتلا و  نهایتا در روز ۱۴۰۰/۲/۲۷ دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهید خود پیوست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =