کد خبر : 267567
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
-

هفته چهارم اعتراضات کلمبیا

هفته چهارم اعتراضات کلمبیا

موج اعتراضات ضددولتی کلمبیا روز چهارشنبه در حالی وارد چهارمین هفته خود شد که اتحادیه‌ها، گروه‌های دانش‌آموزی و دیگران نیز در راهپیمایی‌ها به منظور درخواست تغییرات اجتماعی در بحبوحه مذاکرات متناوب بین دولت و برگزارکنندگان اعتصاب، حضور یافتند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، اعتراضات با خشونت هم از سمت پلیس و هم شهروندان همراه بوده است. دفتر دادستانی کل ۱۵ کشته مربوط به اعتراضات را تأیید کرده، در حالی که یک گروه حقوق بشری تعداد کشته‌های را بیش از ۴۰ تن عنوان کرده است.

“ایوان دوکو”، رئیس‌جمهور کلمبیا اوایل هفته دستور داد موانع جاده‌ای اطراف کشور که باعث کمبود غذا و بنزین شده بود، پاکسازی شوند.

اعتراضات، که در ابتدا اواخر ماه آوریل علیه یک برنامه مالیاتی که اکنون لغو شده آغاز شد، گسترش یافته و خواسته‌هایی نظیر درآمد پایه، پایان خشونت پلیس و فرصت‌هایی برای جوانان را هم شامل شده است.

اصلاحات بهداشتی که مورد مخالفت بسیاری معترضان بود و به باور آن‌ها برای تغییر واقعی در سیستم بهداشتی شکننده کلمبیا ابهام زیادی داشت، روز چهارشنبه توسط یک کمیته مشترک کنگره، کنار گذاشته شد.

طبق برآورد دفتر شهردار، حدود ۸ هزار نفر به اعتراضات در بوگوتا، پایتخت کلمبیا ملحق شده‌اند. دفتر شهردار در بیانیه‌ای افزود که تمام تظاهرات‌ها مسالمت‌آمیز بوده اما از مردم خواست از ساعت ۴ بعدازظهر به خانه بروند.

کمیته ملی اعتصاب، متشکل از اتحادیه‌های مهم، گروه‌های دانش‌آموزی و درگیران، چندین مرتبه با نمایندگان دولت در مورد خواسته‌های معترضان به گفت‌وگو پرداخته‌اند اما مذاکرات در قالب رسمی برگزار نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 12 =