کد خبر : 267622
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
-

هشدار بلینکن به اشکنازی: حمایت از اسراییل بیش‌از این نمی‌تواند ادامه یابد

هشدار بلینکن به اشکنازی: حمایت از اسراییل بیش‌از این نمی‌تواند ادامه یابد

وزیر امور خارجه آمریکا به همتای صهیونیست خود هشدار داده که حمایت آمریکا از این رژیم در جریان حملات به غزه نمی‌تواند طولانی باشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، یک مقام اسراییلی گفت: گابی اشکنازی ، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود به وی گفته است که تل آویو به چند روز دیگر برای انجام عملیات نظامی در غزه احتیاج دارد ، اما بلینکن تاکید کرده که ایالات متحده انتظار دارد این حملات به زودی پایان یابد.

گزارش شده است که در این تماس، بلینکن به اشکنازی اطلاع داده که ایالات متحده از ابتکار عمل فرانسه در غزه در شورای امنیت سازمان ملل پشتیبانی نخواهد کرد ، اما حمایت آمریکایی ها از اسرائیل در مورد مسئله غزه ، به ویژه در سازمان ملل ، نمی‌تواند بیش از این ادامه داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از این گفتگو در بیانیه‌ای گفت که وزیر امور خارجه و همتای اسرائیلی او در مورد “تلاش ها برای پایان دادن به خشونت‌هایی که منجر به مرگ غیرنظامیان اسرائیلی و فلسطینی از جمله کودکان شده” گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد که ایالات متحده در روزهای آینده با اسرائیل ، تشکیلات خودگردان فلسطین و ذینفعان منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد و بر اینکه واشنگتن انتظار دارد تنش زدایی در مسیر آتش بس پیش برود تاکید می‌کند.

روسیا الیوم در گزارش خود گفته است: بلینکن، در تماس تلفنی با گابی اشکنازی درباره تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به خشونت‌هایی که جان غیرنظامیان از جمله کودکان را هدف گرفته است، گفتگو کرد؛ نکته‌ای که در بیانیه رژیم صهیونیستی پیرامون جزئیات تماس به آن اشاره نشده است.

اشکنازی در صفحه “توییتر” خود اظهار داشت که “گفتگوی جدید و خوبی” با بلینکن داشته است که در آن وی از ایالات متحده برای حمایت کامل از اسرائیل از جمله در شورای امنیت تشکر کرد.

وی مدعی شد: بلینکن بر لزوم تداوم اقدامات اسرائیل علیه “حماس و سازمان‌های تروریستی” در غزه تا برقراری مجدد صلح و امنیت برای شهروندان اسرائیلی” تاکید کرد.

فرانسه به همراه تونس ، مصر و اردن پیش نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده که خواستار آتش بس و دسترسی بشردوستانه به نوار غزه است.

آمریکا مخالفت خود را با این طرح ابراز داشته و معتقد است این اقدام تلاشها برای تشدید درگیری را تضعیف می کند.

تماس بلینکن با اشکنازی اندکی پس از دو تماس دیگر بین جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، همراه با گفتگوی لوید آستین وزیر دفاع و بنی گانتس ، همتای اسرائیلی وی انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + سیزده =