کد خبر : 267543
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

هاآرتص: شکست کنونی در برابر حماس بزرگ‌ترین شکست اسرائیل است

هاآرتص: شکست کنونی در برابر حماس بزرگ‌ترین شکست اسرائیل است

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به قدرت مقاومت در جنگ جاری غزه و ضعف تل‌آویو در برابر آن، تاکید کرد که شکست کنونی، بدترین شکست اسرائیل تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش عصرقائم، دهمین روز عملیات «سیف القدس» نیز با اعتراف مقامات و رسانه‌های صهیونیستی به شکست در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین همراه بود. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات غزه، به ۲۱۹ نفر افزایش یافته است و بیش از ۱۵ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. در مقابل نیز صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند از آغاز درگیری‌های اخیر تاکنون، ۱۲ اسرائیلی کشته شده‌اند.

در همین راستا، «آلوف بِن» تحلیلگر صهیونیست در روزنامه «هاآرتص»، به قدرت مقاومت در جنگ اخیر غزه و شکست تل‌آویو اعتراف کرد. وی نوشت:«جنگ کنونی غزه بدترین شکست اسرائیل در طول تاریخ محسوب می‌شود.» بر اساس این گزارش، این تحلیلگر رژیم صهیونیستی افزود:« جنگ کنونی علیه غزه، نشانه‌های شکست ارتش اسرائیل را نمایان کرد. (بنیامین) نتانیاهو باید شکست خود در جنگ کنونی را بپذیرد و از قدرت کنار برود.» آلوف بن نوشت: « مشخص است که جنگ هیچ ضرورتی برای اسرائیل ندارد. ما شاهد یک شکست نظامی و سیاسی خطرناک هستیم و نابسامانی‌ها در میزان آمادگی ارتش و زیرمجموعه‌هایش نمایان شده و سران دولت از پیشبرد امور ناتوان هستند.»‌هاآرتص افزود: «مشکل اساسی در آمادگی ارتش برای جنگ در غزه، این است که اسرائیل به طور کامل از اینکه حماس ابتکار عمل را در دست گرفته و توان و جرأت جنگاوری خود را با شلیک هزاران راکت به جبهه داخلی اسرائیل به نمایش گذاشته، غافلگیر شده است.»

روزنامه ‌هاآرتص همچنین تاکید کرد که ابعاد شکست اسرائیل در جنگ کنونی، از تمامی جنگ‌های گذشته حتی جنگ ۳۳ روزه عمیق‌تر و بیشتر است. از سوی دیگر، «یوسی یهشوع» خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز اذعان کرد که رژیم صهیونیستی درخصوص قدرت موشکی حماس، دچار شکست اطلاعاتی شد و تل‌آویو در ترور رهبران ارشد حماس شکست خورده است.

حملات موشکی مقاومت
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که از ابتدای جنگ غزه تا کنون، حدود ۴۰۰۰ موشک و راکت از نوارغزه به اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است. در ادامه این حملات، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، شهرک‌های «نیر عوز» و «اشکول» را هدف حمله خمپاره‌ای و موشکی قرار‌داد. گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه پاسخ به جنایات اسرائیل، پایگاه نظامی «صوفا» در شرق رفح را هدف حمله موشکی قرار‌دادند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعت هفت عصر سه‌شنبه تا هفت صبح چهارشنبه، ۵۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

گروه مقاومت «گردان‌های عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، نیز اعلام کرد که در نهمین روز پاسخ به تداوم تجاوز و جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، چندین پایگاه هوایی این رژیم را هدف قرار‌داده است. در بیانیه گردان‌های قسام تاکید شده است که این عملیات به طور مشخص، در پاسخ به تداوم بمباران مناطق مختلف جنوب نوار غزه صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین به طور ویژه، ۶ پایگاه هوایی «حتسور»، «حتسریم »،«نواتیم»‌، «تل نوف»، «پالماخیم» و «رامون» را هدف قرار‌دادند.

روز خشم
در همین حال، کرانه باختری، به ویژه رام‌الله (مرکز تشکیلات خودگردان)، از صبح سه شنبه شاهد اعتصاب کم سابقه و فراگیر است و همزمان با آن، راهپیمایی و درگیری فلسطینی‌ها با مأموران رژیم صهیونیستی ادامه دارد. به نوشته وبگاه «معا»، تاکنون یک فلسطینی با شلیک مستقیم صهیونیست‌ها، شهید و ۴۶ فلسطینی دیگر نیز طی درگیری‌های شهر «البیره»، زخمی شده‌اند. حال دو تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است. در این میان، ۲۰ نفر نیز به علت شلیک گاز اشک‌آور، دچار حالت خفگی شده‌اند. درگیری‌ها در شهر البیره (استان رام‌الله)، نابلس، بیت لحم و الخلیل شدید گزارش شده است. در رام‌الله هزاران نفر در خیابان‌های شهر دست به راهپیمایی زدند و صدها فلسطینی‌ نیز با حرکت به سمت ورودی این شهر و در نزدیکی شهرک‌ «بیت ایل»، با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شدند. همچنین، طبق گزارش رویترز، مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند که درگیری‌ها و رخدادهای سه شنبه در کرانه باختری و بیت المقدس، منجر به کشته شدن چهار فلسطینی و جراحت بیش از ۱۴۰۰ تن دیگر شده است. روز سه شنبه اعتصاب سراسری در اراضی فلسطین سال ۱۹۴۸‌، به عنوان بخشی از «روز خشم» به دعوت جنبش‌های حماس و «فتح» برگزار شد.

تداوم جنایت صهیونیست‌ها
اما در ادامه جنایت صهیونیست‌ها، وزارت اوقاف غزه اعلام کرد، سه مسجد به‌طور کامل ویران شده و به ۴۰ مسجد دیگر نیز خسارت‌هایی وارد شده است. سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که تل‌آویو اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را نمی‌دهد. این سازمان از صهیونیست‌ها خواست هر چه سریع‌تر به کارکنان آنروا اجازه دهد به‌ منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه، وارد این منطقه شوند. یک مقام ارشد سازمان ملل نیز اعلام کرد، در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، دست‌کم ٧٢ هزار نفر آواره شده‌اند. این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد: علاوه‌بر «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، برای ترور هفت نفر از فرماندهان حماس تلاش کردیم، ولی تلاش‌های ما با شکست رو‌به‌رو شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز سه فروند موشک به برج مسکونی‌اندلس در منطقه الکرامه نوارغزه شلیک کردند. این جنگنده‌ها همچنین، با دو موشک، اردوگاه النصیرات در مرکز نوارغزه را هدف قرار‌دادند. هواپیماهای رژیم اشغالگر اطراف قبرستان الغربیه در اردوگاه النصیرات را هم بمباران کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، طی ۲۵ دقیقه، ۱۲۲ حمله هوایی به مناطق مختلف نوارغزه انجام شده است. ۵۲ جنگنده در این حملات مشارکت داشتند. شبکه فلسطینی «الأقصی» نیز اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل «یوسف ابوحسین»، یکی از خبرنگاران این شبکه در منطقه «الشیخ رضوان» غزه، به شهادت رسید. این در حالی است که «یووال استاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، و عضو ناظر کابینه امنیتی پیشنهاد داد ارتش این رژیم، به صورت موقت نوار غزه را تصرف و گروه‌های مقاومت، از جمله حماس، را خلع سلاح کند. البته، ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند دست به چنین اقدامی بزند.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد که این رژیم، حماس را سال‌ها به عقب بازگردانده است. در حالی که بیش از یک سوم شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، نتانیاهو در ادامه سخنانش گفت که این رژیم ضرباتی را به حماس وارد آورده که انتظار آن را نداشته است! نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که این رژیم عملیات نظامی را بر اساس نیاز در راستای بازگرداندن آرامش برای صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد. نتانیاهو گفت: «دشمنان در پیرامون‌مان شاهد آن هستند که چه هزینه‌ای را بر دشمنانی که به ما حمله می‌کنند وارد می‌کنیم و من مطمئن هستم که آنها از آن عبرت می‌گیرند».

تداوم واکنش‌ها
اما در ادامه واکنش‌ها به جنایت صهیونیست‌ها، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر، با تاکید بر اینکه در کنار ملت فلسطین، از قیام علیه رژیم اشغالگر صهیونیست حمایت می‌کند، گفت: امید داریم که این قیام آغازگر نابودی دشمن صهیونیستی و دستیابی منطقه به ثبات می‌شود. سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق نیز ضمن تأکید بر آمادگی کامل این جنبش برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها، اعلام کرد که مشارکت نجباء در جنگ، مشروط به درخواست مقاومت فلسطین است.

تداوم تظاهرات
صدها نفر از مردم‌اندونزی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا، به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعتراض کردند. در تداوم انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، هزاران تن از شهروندان برزیل، شیلی و مکزیک نیز برای همبستگی با شهروندان فلسطین، به خیابان‌ها آمدند.

شلیک راکت از لبنان
از سوی دیگر، دیروز رسانه‌ها از شلیک چند راکت از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی در شمال فلسطین خبر دادند. شبکه «الجزیره» در این خصوص گزارش داد که آژیرهای خطر در «جلیل غربی» و خلیج «حیفا» فعال شده است. شبکه لبنانی «ان‌بی‌ان» خبر داد که چند راکت از منطقه «صدیقین» در جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شمال فلسطین شلیک شده است. همزمان با این گزارش، منابع عبری‌زبان نیز تأیید کردند که راکت‌ها از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. منابع صهیونیستی تعداد راکت‌ها را سه یا چهار فروند گزارش کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای، ضمن تأیید گزارش‌های یادشده، مدعی شد که چهار راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است و پدافند هوایی این رژیم تنها یک راکت را رهگیری کرده است. یک راکت در فضای باز سقوط کرده است و دو راکت دیگر هم در دریا افتاده‌اند. لحظاتی پس از این خبر، شبکه «المیادین» گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی منطقه «الوردانی» در اطراف روستای «قانا» (جنوب لبنان) را هدف حمله قرار‌داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حمله راکتی انجام شده از خاک لبنان، چند نقطه را در جنوب این کشور هدف حمله توپخانه‌ای قرار‌داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =