کد خبر : 267590
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

بارزانی: قانون اساسی اقلیم کردستان عراق با همکاری پارلمان و دولت تدوین می‌شود

بارزانی: قانون اساسی اقلیم کردستان عراق با همکاری پارلمان و دولت تدوین می‌شود

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، ریاست اقلیم کردستان عراق اقدامات عملی را برای نگارش و تدوین قانون اساسی این اقلیم با همکاری پارلمان آغاز خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان کنفرانس «وحدت و قانون اساسی» که در شهر اربیل برگزار شد، تاکید کرد: اظهارات زیادی در مورد وحدت و قانون اساسی ایراد شده اما آنچه که من می‌خواهم بگویم این است که قانون اساسی سازوکاری برای یک هدف مشخص و معین است.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم از طریق وضع قانون اساسی حکمرانی سیاسی در اقلیم کردستان را سازماندهی کنیم تا حاکمیت تنها برای قانون باشد و همگان در این اقلیم احساس امنیت کنند.

نیچروان بارزانی همچنین خاطرنشان کرد: گروه‌های متعددی در عراق و اقلیم کردستان وجود دارد و ما اصلا گروه‌های مختلف را تحت عنوان «اقلیت‌ها» توصیف نمی‌کنیم، زیرا زیبایی منطقه ما به همین تنوع اقوام مختلف است و قانون اساسی باید به تمامی آنها اطمینان خاطر بدهد و تضمین کننده حقوق‌ آنها باشد.

رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: قانون اساسی اقلیم کردستان باید به همه گروه‌ها اطمینان بدهد و این قانون تنها به حزب، گروه و طایفه‌ای خاص تعلق ندارد بلکه متعلق به تمامی مردم کردستان است.

نیچروان بارزانی در پایان تصریح کرد: ما با همکاری پارلمان و دولت اقلیم کردستان، اقدامات عملی برای نگارش و تدوین قانون اساسی را آغاز خواهیم کرد و این قانون اساسی به همه مردم اقلیم کردستان امیدواری می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + سه =