کد خبر : 267681
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

پنتاگون: آب و هوا بر روند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان تاثیر دارد

پنتاگون: آب و هوا بر روند خروج آمریکایی‌ها از افغانستان تاثیر دارد

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، خروج قریب‌الوقوع آمریکا از افغانستان ممکن است تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و سایر عوامل قرار بگیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه‌شنبه فرماندهی مرکزی آمریکا از خروج ۱۳ تا ۲۰ درصد از نیروهایش از افغانستان خبر داد. زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هم تایید کرد که این خروج بدون هیچ حادثه خاصی صورت گرفته است، با این حال، واشنگن آمادگی دارد تا در صورت بروز تخاصم احتمالی واکنش نشان دهد.

جان کربی در کنفرانس مطبوعاتی پنتاگون گفت: در حالی که خود این طرح خروج زمانبندی شده، مرحله‌ای و سنجیده شده است، نه تنها تحت تاثیر عوامل میدانی قرار دارد، بلکه شرایط آب و هوایی و دیگر مواردی که ما باید برای برنامه‌ریزی نظامی مدنظر داشته باشیم، در آن دخیل هستند.

ایالات متحده در اول مه خروج نظامیانش از افغانستان را بعد از ۲۰ سال جنگ که به مرگ بیش از ۲۳۰۰ نظامی آمریکایی و صدها هزار غیرنظامی افغان منجر شد، آغاز کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به تکمیل خروج در بیستمین سالروز حملات یازده سپتامبر علیه آمریکا که به اصطلاح “جنگ علیه ترور” را به راه انداخت، وعده داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 17 =