کد خبر : 267512
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

راه اندازی میز خدمت در دانشگاه علامه طباطبایی

راه اندازی میز خدمت در دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی میز خدمت و الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات آموزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: کارکنان آموزش بخشی از هویت دانشگاهی هستند، باید تلاش کنیم این رکن هویتی را بیش از پیش تقویت کنیم.

به گزارش عصرقائم، دکتر حسین سلیمی در آئین نکوداشت هفته سرآمدی آموزش با شعار «آموزش مداوم در علوم انسانی» با بیان اینکه استادان، دانشجویان و کارکنان سه رکن اصلی آموزش عالی در دنیا هستند، گفت: در مورد نقش استادان و دانشجویان به عنوان دو رکن از سه رکن اصلی آموزش عالی، سخن های بسیاری گفته شده است در صورتی که اگر رکن سوم یعنی کارشناسان و کارکنان به ویژه کارکنان و کارشناسان آموزش نباشند دو رکن دیگر امکان انجام کار پیدا نخواهند کرد. کارکنان و کارشناسان تضمین کننده مشروعیت آموزش عالی هستند. چرا که آنها سلامت، قانونمندی و نظم کار آموزش عالی را بررسی، تایید و تضمین می کنند.

وی ادامه داد: اگر قانونمندی، سلامت و نظمی که کارکنان آموزش در دانشگاه برقرار می کنند، وجود نداشت، هیچ استاد و دانشجویی امکان فعالیت پیدا نمی کرد. بنابراین این رکن آموزش عالی یعنی کارکنان به ویژه کارکنان آموزش جایگاهی مانند ستون خیمه دارد که باید به درستی شناخته و تقویت شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: علاقه، مشروعیت، سلامت، قانونمندی و نظم کارکنان آموزش تضمین کننده شادابی آموزش عالی است. شادابی، خوش‌برخوردی و رفتارهای مناسب کارکنان سبب می شود دانشجویان و استادان نیز به پیروی از آنها با روی خوش با دیگران برخورد کنند.

به گفته وی، کارکنان آموزش، بخشی از فرآیند آموزش‌دهی به دانشجویان و گاهی به استادان را هم بر عهده دارند. آموزش فقط دریافت بسته های اطلاعاتی در کلاس های درس نیست. بخشی از آموزش، آموزش اخلاق، جامعه پذیری، قانون مداری و بردباری است. کارکنان و کارشناسان با رفتار نیکو و قانونمندی و همچنین با بردباری و اخلاق خوش، جامعه پذیری را به دانشجویان و حتی به تعدادی از استادان آموزش می دهند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه کارکنان آموزش بخشی از هویت دانشگاهی هستند، گفت: باید تلاش کنیم این رکن هویتی را بیش از پیش تقویت کنیم. در این دانشگاه تلاش شده است با الکترونیکی کردن بسیاری از فعالیت ها و راه اندازی میز خدمت از شدت مراجعه های حضوری و بار کاری واحدهای آموزش پردیس مرکزی و دانشکده ها کاسته شود. همچنین با استقرار کامل سامانه گلستان، فعالیت هایی مانند فارغ التحصیلی دانشجویان و تسویه حساب ها که زمان‌بر هستند و فشار کاری بسیاری وارد می کنند، به طور کامل الکترونیکی و سختی آن از دوش کارکنان برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان، کارشناسان و مدیران آموزش پیشکسوت و جدید این دانشگاه در بین کارکنان آموزش دانشگاه های کشور نمونه هستند و این را از بازخورد دانشجویانی متوجه می شویم که از دانشگاه های دیگر در دانشگاه علامه طباطبائی حضور پیدا می کنند. بر اساس حرف های این دانشجویان، رفتار، برخورد و سرعت عمل کارکنان آموزش این دانشگاه برایشان بسیار جالب توجه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در ادامه دکتر شجاع احمدوند معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی به تشریح فعالیت های انجام شده در هفته آموزش پرداخت و گفت: برنامه های این هفته در پنج بخشِ برگزاری کارگاه های مجازی برای استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، گفت‌وگوی گروه های آموزشی با دانشجویان، گزارش عملکرد هشت ساله معاونت آموزشی، تقدیر از کارکنان آموزش دانشگاه و تجلیل از مقام استاد ارائه شد.

وی با ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله از معاونت آموزشی دانشگاه، گفت: فعالیت های این معاونت در سال گذشته، به دو بخش تقسیم می شود. بخش نخست انجام کارهای تازه، از جمله تاسیس شورای ارتقای کیفی، راه اندازی کلاس های هیبریدی، تهیه نظام نامۀ اخلاق آموزشی، الزام ارائه طرح درس در کلاس ها و الکترونیکی کردن بسیاری از فعالیت ها بود که تاثیر بسزایی در سامان دادن به امور آموزشی داشته است.

دکتر احمدوند افزود: بخش دوم نیز، بخش کارهای روتین و روزانۀ آموزش دانشگاه است که شامل فعالیت هایی نظیر، ثبت نام ها، برگزاری نشست ها، بازنگری آئین‌نامه‌ها، مصاحبه های دکتری، برگزاری امتحان های پایان ترم، بررسی پرونده های استعدادهای درخشان، دفاع از پایان‌نامه‌ها، جلسات گروه ها و کارگروه ها، صدور دانش‌نامه، برگزاری دوره های مهارت افزایی، دوره جنایی، دوره های MBA و برگزاری کلاس های درس می شود.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش¬های کارکنان و کارشناسان معاونت آموزشی دانشگاه، گفت: همکاران ما درخواست های بحقی نیز دارند که با همکاری رئیس دانشگاه در تلاش هستیم به خواسته های آنها پاسخی شایسته و درخور داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − شش =