کد خبر : 267689
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

دستگاه ایمپلنت دندانی ساخت محققان داخلی رونمایی شد

دستگاه ایمپلنت دندانی ساخت محققان داخلی رونمایی شد

دستگاه ایمپلنت دندانی ساخت محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش عصرقائم، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ از دستگاهی برای متخلخل کردن سطح دندان، لمینت، زیرکونیا، پرسلن و پیچ‌های ارتوپدی با عنوان “سندبلاست” رونمایی شد. سندبلاست به معنی انفجار و پرتاب و “سندبلاست” عبارت است از سیلیس پاشی، ماسه پاشی، پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا.

اصول کار در دستگاه‌های سندبلاست به این صورت است که ماسه‌های ساینده که عمدتا از جنس سیلیس، مسباره و اکسید فلزات هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور، شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می‌شوند.

این دستگاه از سوی یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس طراحی و ساخته شده است. این دستگاه تمام اتوماتیک برای ایمپلنت‌های دندان و پیچ‌های ارتوپدی، کاربرد دارد که اولین نمونه آن در این شرکت ساخته شده است.

دستگاه سندبلاست این شرکت بدون دخالت انسان تمامی فرایند سندبلاست را به صورت کاملا اتوماتیک از طریق پاشش اکسید آلومینیوم (آلومینا) انجام می‌دهد. یکی از مهترین ویژگی‌های این دستگاه استفاده از سیستم سندبلاست حلقه بسته (Loop Closed) است.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت‌های برنامه ریزی گوناگون مانند سایز قطعه، میزان یا حجم پاشش مواد ساینده و… اشاره کرد.

ظرفیت این دستگاه در هر فرایند ،سندبلاست ۲۰۰ قطعه است که با تغییرات بسیار جزئی می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.

یکنواختی در محصول نهایی به علت یکنواختی پاشش و عدم دخالت دست در فرایند سندبلاست، عدم ایجاد گرد و غبار در محیط (این مزیت موجب می‌شود تا بتوان دستگاه را در محیط‌های کاملا تمیز استفاده کرد)، کم شدن نیروی انسانی، سازگاری با محیط زیست، مصرف پایین انرژی و قابل استفاده در محیط‌های بسیار کوچک و استفاده کامل از مواد ساینده از دیگر مزایای این محصول است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =