کد خبر : 267705
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
-

آمبودزمان کشورهای اسلامی نباید مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کند

آمبودزمان کشورهای اسلامی نباید مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دیدن صحنه‌های جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هر دلی را به درد می‌آورد، گفت: سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر که به معنای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و نایب رئیس آمبودزمان کشورهای اسلامی در یک دیدار ویدئوکنفرانسی با شرف مالکوچ رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی در خصوص جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و جنایت اخیر در کشور افغانستان گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه متأسفانه اخبار نگران‌کننده‌ای از فلسطین و باریکه غزه به گوش می‌رسد، گفت: دیدن صحنه‌های جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هر دلی را به درد می‌آورد و هر چشمی را گریان می‌کند و تأسف بیشتر اینکه با سکوت مجامع بین‌المللی و شورای امنیت روبرو هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: این سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر که به معنای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی است، موجب رسوایی بیش‌ازپیش این نهادها است و ما به عنوان آمبودزمان کشورهای اسلامی که وظیفه‌ای جز تکریم حقوق انسانی و مدنی نداریم، نباید در مقابل این حوادث تلخ سکوت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با اشاره به جلسه آینده هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین جزو پیکره اسلام عزیز هستند و باید یکی از موضوعات مطروحه در جلسه هیات مدیره محکومیت این جنایت باشد.

وی افزود: مردم دنیا باید بدانند در این دوره، مردم فلسطین بیش‌ازپیش برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و به دست آوردن سرزمین مادری خود آماده هستند و ما مطمئن هستیم خدای متعال حامی مظلومان عالم از جمله فلسطینیان است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد پیروزی آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی موجب مشروعیت این رژیم کودکش نخواهد شد، افزود: این اقدام دولت‌ها که مقابل خواست و اراده مردم خود و دیگر مسلمانان و آزاده‌های جهان است، آنان را رسواتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دین اسلام، حامی ظالم در ظلم او دخیل و شریک است و سکوت و حمایت نیز مانند اقدام ظالم شمرده می‌شود.

وی با اشاره به حادثه تروریستی انفجار در یک مدرسه دخترانه در کابل افزود: جنایتی که اخیراً در کشور افغانستان رخ داد و بر اثر آن تعداد زیادی از کودکان و مردم این کشور با زبان روزه به شهادت رسیدند را محکوم می‌کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: به عنوان آمبودزمان کشورهای اسلامی از مردم مسلمانان افغانستان نیز می‌خواهیم اجازه ندهند افراطیون با جنایات خود در این کشور مسلط شوند و امیدواریم با خروج آمریکایی‌ها شرایط این کشور بهبود یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در پایان با تقدیر از انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی برای برگزاری ۴ دوره آموزشی به صورت مجازی، این اقدام را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: پنجمین دوره این آموزش‌ها نیز از سوی سازمان بازرسی کل کشور و با دعوت از دکتر علی باقری رئیس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و دکتر دیهیم برگزار خواهد شد.

شریف مالکوچ رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی نیز با استقبال از مواضع رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی در بیانیه‌ای جنایات رخ داده توسط رژیم صهیونیستی و همچنین جنایات کشور افغانستان را محکوم می‌کنیم.

رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ادامه داد: ما به عنوان آمبودزمان کشور ترکیه با رییس جمهور و وزیر خارجه و سازمان‌های مردم‌نهاد حقوق بشری در ارتباط هستیم و همه جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و به اسرائیل لعنت فرستادند.

وی افزود: معتقدیم این موضوع یک جنایت انسانی است و کل جهان باید نسبت به این جنایات واکنش نشان دهند، اما اکثر کشورهای غربی وقتی صحبت از حقوق بشر می‌شود حرف‌های بسیار زیبایی می‌زنند، اما جنایات رژیم صهیونیستی را حتی به صورت شفاهی محکوم نکردند.

مالکوچ با استقبال از پیشنهاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان مبنی بر رایزنی با آمبودزمان‌های کشورهای دنیا برای محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی گفت: حتماً این موضوع را در جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی مطرح می‌کنیم و امیدواریم همبستگی ایران و ترکیه کل جهان را تحت تأثیر قرار دهد تا همه نسبت به جنایات این رژیم کودکش واکنش نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − هفت =