کد خبر : 267437
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

پارلمان لبنان جمعه نشست برگزار می‌کند

پارلمان لبنان جمعه نشست برگزار می‌کند

رئیس پارلمان لبنان خواهان تشکیل جلسه پارلمان در روز جمعه برای بررسی پیام رئیس جمهور به پارلمان درخصوص مساله تشکیل دولت شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان خواهان تشکیل جلسه پارلمان در رأس ساعت دو بعد از ظهر جمعه ۲۱ مه در کاخ اونیسکو به منظور خواندن و بررسی نامه رئیس جمهور پیرامون تشکیل دولت شد.

پیشتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور پیامی را به پارلمان، درمورد تاخیر در تشکیل دولت فرستاده و اعلام کرده است که این امر بر ثبات سیاسی، امنیت درمانی، اجتماعی، اقتصادی و مالی تاثیر گذاشته است.

عون تصریح کرد: ثابت شده که نخست وزیر مکلف (سعد حریری) از تشکیل دولتی که قادر به نجات باشد، عاجز است. نخست وزیر مکلف اصرار دارد تا ساختار دولتی را که از موافقت ما برخوردار بوده و اعتماد مطلوب از پارلمان را نیز به همراه داشته باشد، ارائه ندهد و وی از انجام رایزنی‌های پارلمانی لازم با فراکسیون‌های مختلف کنار کشیده است.

عون از پارلمان خواست تا نامه وی را در هیات کل پارلمان براساس اصول مورد بررسی قرار داده و موضع یا اقدام یا تصمیم مناسب را درمورد آن که به نفع مردم باشد، اتخاذ کند.

در مقابل، سعد حریری در توئیتی نوشت: “پیام رئیس جمهور به پارلمان، به منزله دامن زدن به سیاست وارونه سازی حقیقت‌ها و فرار رو به جلو و سرپوش گذاشتن بر رسوایی دیپلماتیک نژاد پرستانه وزیر خارجه در قبال برادران در حوزه خلیج (فارس) است.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =