کد خبر : 267470
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
-

نخست‌وزیر سودان: توافق صلح با اسرائیل تحت هر شرایطی ادامه می‌یابد

نخست‌وزیر سودان: توافق صلح با اسرائیل تحت هر شرایطی ادامه می‌یابد

با وجود تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه، نخست وزیر سودان اعلام کرد، روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت هر شرایطی ادامه خواهد یافت.

به گزارش عصرقائم، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در کنفرانس بین‌المللی پاریس در حمایت از سودان در مصاحبه با روزنامه معاریو گفت: روند عادی سازی روابط با اسرائیل تحت هر شرایطی ادامه خواهد یافت و این به نفع ما و خواست ماست. متعهد شدیم و متعهد باقی خواهیم ماند ما واقعا به پایبندی به توافق با اسرائیل مصمم هستیم. حتی اگر درگیری کنونی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها زمان خوبی برای این کار (لغو توافق) باشد.

در مقابل مریم المهدی، وزیر خارجه سودان در مصاحبه با همین روزنامه گفت، تا این لحظه توافق با رژیم صهیونیستی رسمی نشده است به همین دلیل این توافق عملا وجود ندارد. به نظر المهدی در کنفرانس پاریس این توافق به عنوان عاملی موثر در اقتصاد سودان مطرح نشد.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان که در حال حاضر ریاست کشور را تا زمان برگزاری انتخابات در سال ۲۰۲۲ برعهده دارد، توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد و حمدوک در ابتدا احتیاط به خرج داد و در مورد توافق اظهار نظر نکرد اما اکنون حمایت می‌کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این کنفرانس اعلام کرد، کشورش تصمیم گرفته بدهی سودان را لغو کند که بالغ بر پنج میلیون دلار است. قرار است بانک جهانی این تصمیم را ماه آینده رسما اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =