کد خبر : 267457
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

رسانه ها حرف آتش‌بس می‌زنند، مردان قدرت آتش می شناسند!

رسانه ها حرف آتش‌بس می‌زنند، مردان قدرت آتش می شناسند!

همچنان یکی از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌های جهان جنگ اسرائیل و فلسطین و کشته‌شدن انسان‌های بی‌گناهی است که کمترین نقشی در سیاست‌های جهانی ندارند؛ رسانه‌ها حرف از آتش‌بس می‌زنند و مردان قدرت فقط آتش را می‌شناسند.

به گزارش عصرقائم، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین» نوشته است: فشار به آمریکا درباره درگیری میان اسرائیل و غزه افزایش یافته است.جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پشتیبانی خود را از اعلام آتش‌بس اعلام کرده است. با این همه رژیم اشغالگر، موج تازه‌ای از حمله‌های خود را از سحرگاه علیه غزه، آغاز کرد؛ حمله‌هایی که خدمات بهداشتی را در غزه، متوقف کرده است. تحلیلگران سیاسی می‌گویند، اتحادیه اروپا با کناره‌گیری خود، شکافی در میان سیاستمداران، پدید آورده است.

_ «لوموند» نیز نوشته است: گذرگاه کمک‌های انسانی به غزه بسته شد.

_ «لوفیگارو» هم درباره جنگ میان اسرائیل و فلسطین نوشته است: مکرون و رئیس‌جمهوری مصر، با پادشاه اردن درباره اسرائیل و غزه دیدار می‌کنند.

_ «اکونومیست» نوشته است: اسرائیل با وجود فشار برای آتش‌بس، غزه را بمباران کرد.

«اکونومیست» در گزارش دیگری با عنوان «آمریکایی بودن» نوشته است: امروزه آمریکایی بودن، چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد. آمریکا، امروز کمتر نژادپرست شده، اما با این همه، به خاطر نژادها بیش از همیشه چند پاره شده است. بیش از نیم قرن پس از جنگ به خاطر حقوق انسانی در آمریکا، هنوز میلیون‌ها آفریقایی ـ آمریکایی، از دیگران عقب مانده‌تر هستند. سیاه‌پوست‌ها هنوز در این سرزمین صاحب قدرت و اقتدار نیستند. کسی نمی‌داند فهرست کردن سیاست‌های ضدنژادپرستی، اثرگذار خواهد بود. انگار سفیدپوستان آمریکایی اکنون پی برده‌اند که نژادی جدا هستند. ضدنژادپرستان، نمی‌دانند هدف، حفظ نژاد است یا محو آن.

این روزنامه در گزارش دیگری نوشته است: ریاست جمهوری جو بایدن، هم اکنون، با این بحران‌های ناگشوده، رو در رو است:

– کنار گذاشتن لیز چینی، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، به معنای مرگ «گفتمان» است. با این همه رای‌دهندگان جمهوری‌خواه‌ها، از کنار گذاشتن او، راضی و خرسندند؛ و سرانجام اینکه دولت بایدن هنوز در یافتن راهی برای تجارت در فناوری با چین، در مانده است.

_ روزنامه «نیویورک تایمز» نیز نوشته است: جاده‌ای تازه برای اعراب گشوده شده است. جاده جهانی «آنلاین» که دارد بلند و بلندتر می شود. رژیم اشغالگر، غزه را بمباران کرده و صدایی از پایتخت اعراب شنیده نمی‌شود. با این همه، صداها در شبکه‌های اجتماعی بلند است. از سوی دیگر، دموکرات‌ها بیش از همیشه با نگاهی تردیدآمیز به اسرائیل، اکنون بر بایدن فشار می‌آورند. قانون‌گذاران دموکرات از بایدن خواسته‌اند تا از خشونت بالا گرفته اسرائیل، انتقاد و سخت‌تر و محکم‌تر برخورد کند.

*از حاشیه خبرها:

روزنامه ایتالیایی «له‌رپوبلیکا» در گزارشی با عنوان «قلب زنان» نوشته است: قلب زنان در برابر مصرف دخانیات بیش از مردان، آسیب‌پذیر است. لنست (نشریه علمی) بیماری‌های قلب و عروق را در زنان، عامل نخست مرگ و میر می‌داند. جهان پزشکی تا سال ۲۰۳۰ این میزان مرگ و میر را باید کاهش بدهد. بالا بودن میزان فشارخون، همین طور کلسترول، چربی خون و چاقی و سیگار که برای زنان آسیب رسان‌تر از مردان است، از مهمترین این عوامل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =