کد خبر : 267481
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

کشف لاشه تنها پستاندار دریای خزر در سواحل محمودآباد

کشف لاشه تنها پستاندار دریای خزر در سواحل محمودآباد

لاشه تنها پستاندار دریای خزر که جزو گونه‌های در معرض خطر قرار داشت در ساحل محمودآباد کشف شد.

به گزارش عصرقائم، لاشه تنها پستاندار دریای خزر که جزو گونه‌های در معرض خطر قرار داشت در ساحل محمودآباد کشف شد.

امیر صیاد شیرازی مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری با تایید خبر کشف لاشه یک راس فک خزری در سواحل محمودآباد گفت: این فک خزری نر ۱۲ تا ۱۵ ساله بود و بر اساس مشاهدات عینی هیچ جراحت یا آسیبی روی بدنش مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه بررسی دقیق علت تلف شدن این فک نیاز به کالبدشکافی و بررسی بیشتر دارد، گفت: با توجه به اینکه این فک خزری در شرایط مطلوب بدنی قرار داشت و هیچ بیماری مزمنی نیز بر روی بدن حیوان مشاهده نشده است، احتمال دارد در تور‌های صیادی گرفتار و خفه شده باشد.

مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فک خزری احتمال تلف شدن این حیوان بر اثر آلودگی دریایی را نیز دور از ذهن ندانست و افزود: اگرچه این حیوان باهوش شاخصی برای سنجش آلودگی در دریای خزر است و در محیط‌های آلوده دیده نمی‌شود اما آلودگی‌ها به طور غیر مستقیم در مرگ و میر فک‌ها تاثیر مستقیم دارد که در مورد این فک تلف شده نیاز به بررسی سم شناسی در لاشه است.

صیاد شیرازی بر لزوم توجه بیشتر به حفاظت از این گونه ارزشمند و در خطر انقراض دریای خزر تاکید کرد و ادامه داد: بیشتر تلفات فک‌های خرزی در سال‌های اخیر به دلیل گرفتار شدن در تور ماهیگیری است که در همین راستا این مرکز در سال‌های اخیر با آموزش‌های میدانی به صیادان مازندرانی و گلستانی داده است.

فک خزری تنها گونه پستاندار دریای خزر است که در این دریای و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال روسیه زندگی می‌کند و به دلیل صید بی‌رویه و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − هفت =