کد خبر : 267478
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
-

تدوین کتاب «نقش مردم و رزمندگان رامسر در دفاع مقدس»

تدوین کتاب «نقش مردم و رزمندگان رامسر در دفاع مقدس»

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تدوین کتاب «نقش مردم و رزمندگان شهرستان رامسر» در دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سردار عبدالله ملکی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان رامسر با اشاره به دیدار با خانواده شهیدان «مصطفی تاش‌موسی» در رامسر، «رضا قربانی» و «حسین بواس» در چالوس اظهار داشت: خانواده‌های شهدا خوش‌ روحیه، قوی و با استقامت و اسوه‌های صبر و مقاومت هستند و دیدار با خانواده‌های شهدا برای ما بسیار روحیه‌بخش بود.

وی همچنین از امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهاد‌های فرهنگی رامسر در ساخت هواپیما و تندیس خلبان شهید «حسین خلعتبری» خبر داد و گفت: المان این خلبان شهید در میدان فرودگاه رامسر نصب خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهید خلعتبری از خلبانان بنام ایران است که نیروی دریایی عراق را فلج کرده بود، گفت: این شهید از شهدای محوری استان و شهید ملی است و باید برای معرفی بیشتر این شهید در سطح شهرستان، استان و کشور تلاش کنیم.

این مسئول از ایجاد غرفه دفاع مقدس در موزه شهدای رامسر خبر داد و گفت: قرار شد به دستور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور این مکان جهت نمایش آثار دفاع مقدس ایجاد شود.

ملکی با بیان اینکه کتاب «شهرستان رامسر در هشت سال دفاع مقدس» نیز در دستور کار قرار گرفت، افزود: این کتاب در سه محور پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ جنگل و نقش رامسر در هشت سال دفاع مقدس تدوین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین این اداره‌کل و فرمانداری و شهرداری و فرماندهی سپاه و دیگر نهاد‌های فرهنگی امضا و نویسنده آن نیز مشخص شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: موضوع نهضت جمع آوری خاطرات کارمندان ایثارگر ادارات که از سال ۱۳۹۸ تاکنون با توقف ایجاد شده بود را در شهرستان رامسر آغاز کردیم.

این مسئول با اشاره به بازدید از یادمان شهدای کلارآباد، تعداد شهدای گمنام عباس آباد را شش شهید اعلام کرد و گفت: دو شهید در پارک عباس آباد و دو شهید در سلمانشهر مدفون و دارای المان هستند.

ملکی ادامه داد: المان دو شهید دیگر نیز در پارک شهدای گمنام کلارآباد با پیگیری شهرداری، فرمانده سپاه کلارآباد و مسئول دفتر حفظ آثار عباس آباد ساخته شد و قرار شد تا هفته دفاع مقدس محوطه پارک نیز ساخته بشود تا محلی برای زیارت مردم و جوانان و نوجوانان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =