کد خبر : 267422
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری از افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری از اول خردادماه خبر داد.

به گزارش عصرقائم،  دو روز گذشته دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد و بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش خواهد یافت.

بر این اساس واهد شد. در صورت درخواست کانون‌ها و اتحادیه‌ها برای تعدیل نرخ جابه‌جایی مسافر به میزان بیش از نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کارشناسی کانون‌ها و اتحادیه‌ها متناسب با عوامل مؤثر بر قیمت تمام‌ شده حمل‌ونقل تعیین و مراحل بعدی مطابق با آنچه بامیزان تعدیل نرخ پایه سالیانه به پیشنهاد کانون‌ها و اتحادیه‌های هر بخش تا سقف نرخ تورم سالیانه بخش حمل‌ونقل اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود.   پس از تعیین نرخ از سوی اتحادیه‌ها یا کانون‌های ذیربط، مراتب به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعکس و پس از تأیید سازمان به جهت انطباق با ضوابط، برای اجرا به اتحادیه یا کانون مربوطه ارسال و از سوی آنها ابلاغ خلاتر گفته شد، انجام می‌شود.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی ترابری می‌توانستیم تا سقف تورم سالیانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی در بخش حمل و نقل قیمت بلیت اتوبوس را افزایش دهیم که ۸۷ درصد بود اما مسلما مردم کشش این حجم از افزایش را نداشتند و بنابراین قیمت بلیت اتوبوس را با توافق صورت گرفته تنها ۳۰ درصد افزایش دادیم.

وی ادامه داد: شورای عالی ترابری افزایش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی بین شهری را در اختیار اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی قرار داده و براین اساس از اول خردادماه ۳۰ درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس را خواهیم داشت.

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری تاکید کرد: در این افزایش قیمت کشش بازار و توان مردم را در نظر گرفتیم و به همین دلیل تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت از اول خردادماه اجرا خواهد شد.

البته عامری دو روز قبل درباره نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری گفته بود گفت: بر اساس نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین‌شهری  به طور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در حالی که هم اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین‌شهری اعمال می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شانزده =