کد خبر : 266752
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
-

ارایه تسهیلات و زمین صنعتی برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

ارایه تسهیلات و زمین صنعتی برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: به متقاضیان فعالیت در صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تسهیلات و زمین صنعتی واگذار می‌کنیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)، علیرضا رزم‌حسینی در جریان سفر به شهرستان دماوند در شهرک صنعتی آیینه ورزان در خصوص بازدیدهایی که از دو واحد تولیدی در شهرستان دماوند داشته است، افزود: مشکل تأمین مواد اولیه کارخانه تولیدی تکاب اتصال (تولیدکننده لوله و اتصالات پلی اتیلن) با افزایش ظرفیت در بورس حل می شود تا این واحد با ظرفیت کامل به تولید ادامه دهد.

وی همچنین بیان کرد: مشکل تسهیلات واحد رادین صنعت رایان(تولید کننده واکسن دام و طیور) را نیز بانک صنعت و معدن حل خواهد کرد و این شرکت به صورت مشارکتی با یک شرکت ترکیه ای فعالیت خود را آغاز می کند.

احیای ۱۵۵۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال گذشته

وزیر صمت با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۷۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشت، گفت: امسال نیز برای احیا و راه اندازی مجدد ۱۸۰۰ واحد تعطیل و راکد درون شهرکها و نواحی صنعتی هدفگذاری و برنامه ریزی کرده‌ایم.

ارایه تسهیلات و زمین صنعتی برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

رزم حسینی در خصوص برنامه های وزارت صمت برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، اضافه کرد: در این حوزه تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید در اختیار متقاضیان قرار می دهیم.

وی همچنین بیان کرد: شهرکهای صنعتی نیز آمادگی برای واگذاری زمین برای فعالیت این صنایع تبدیلی را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان بازدید از شهرک صنعتی دماوند ۲ از طرح تولید واکسن های دام و طیور شرکت رادین صنعت رایان مستقر در این شهرک صنعتی بازدید کرد.  این طرح تولیدی ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن های دام و طیور را به صورت سالیانه دارد. احداث این واحد از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است که در سال ۱۴۰۱ تکمیل کامل خواهد شد.

اجرای این پروژه علاوه بر صرفه جویی ناشی از واردات واکسن های دام و طیور باعث کاهش خسارت و تلفات دام و طیور می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این بازدید ضمن گفت و گو با دست‌اندرکاران و مدیران این واحد تولیدی از نزدیک در جریان مهمترین مسائل، ظرفیت ها، توانمندی‌ها و همچنین مشکلات این واحد تولیدی (از جمله افزایش قیمت مصالح و تأمین سرمایه در گردش برای تکمیل نهایی طرح) قرار گرفت.

او همچنین در اولین برنامه کاری سفر به شهرستان دماوند، عملیات اجرایی ساخت پست برق ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی دماوند ۲ را به صورت رسمی آغاز کرد.  این پست برق در راستای تامین دیماند مشترکین شهرک صنعتی دماوند ۲ ساخته می شود. با بهره برداری از این پست که ظرفیت تولید ۳۲ مگا وات برق را دارد، زیرساخت لازم برای اتصال هر چه بهتر و بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی دماوند ۲ به شبکه برق کشور فراهم خواهد شد. میزان سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه بر اساس توافقنامه منعقد شده ۶۹ میلیارد تومان است که ۲۳ میلیارد تومان آن سهم شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران می باشد و این شرکت تاکنون ۱۳ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران علاوه بر این مبلغ، زمین رایگان به مساحت ۳۸۹۱ متر مربع به شرکت برق منطقه ای تهران برای احداث این پست برق اختصاص داده و حدود ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای عملیات تصدیع و خاکبرداری هزینه کرده است. این پست برق قرار است در مدت زمان ۱۸ ماه تکمیل و راه اندازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 6 =