کد خبر : 266465
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

دادگاه کیفری بین‌المللی جنایت‌های صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند

دادگاه کیفری بین‌المللی جنایت‌های صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در مصاحبه‌ای گفت: افراد دخیل در درگیری جدید بین اسرائیل و فلسطین ممکن است هدف تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی مربوط به جرایم جنگی قرار بگیرند.

به گزارش عصرقائم، فاتو بنسودا، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی در گفتگویی با رویترز گفت، این تحقیقات را حتی بدون همکاری اسرائیل پیش می‌برد که دفتر وی را به رویکرد ضد یهودی متهم کرده است.

بنسودا گفت: رویدادهایی وجود دارد که ما به صورت جدی آنها را رصد می‌کنیم. ما در حال رصد دقیق اوضاع هستیم و یادآوری می‌کنم که تحقیقاتی در این زمینه ایجاد شده و ارزیابی رویدادها نیز چیزی است که ما آن را در نظر داریم.

در مارس سال جاری میلادی دفتر بنسودا اعلام کرد که تحقیقات رسمی را درباره وقوع جرایم احتمالی جنگی در درگیری‌های سرزمین‌های اشغالی و علیه فلسطینیان پس از پنج سال از تحقیقات اولیه آغاز کرده است.

بنسودا با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر در اراضی اشغالی گفت: این هشداری برای افراد در دو طرف خط درگیری است که نباید به تنش‌ها ادامه دهند و باید بابت اقداماتی که می‌تواند به جرایم جنگی منجر شود، دقت لازم را داشته باشند.

دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی این مساله است که آیا نیروهای رژیم صهیونیستی مرتکب جرایم جنگی شده‌اند همانند آنچه حملات نامتناسب و کشتارهای بی رحمانه غیرنظامیان در جنگ ۲۰۱۴ غزه نیز بود.

بنسودا با اعلام اینکه این تحقیقات از نظر سیاسی ناخوشایند است، اتهامات از سوی نخست وزیر اسرائیل را که گفته بود دفتر دادستانی ارشد دادگاه لاهه جانبدارانه رفتار می‌کند، رد کرد و گفت: تاسف آور است که این واکنش‌هایی است که نخست وزیر اسرائیل از خود نشان می‌دهد. این دور از حقیقت است. پیگیری چنین تحقیقاتی بر اساس قانون است نه سیاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =