کد خبر : 266265
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

گسترش دایره حملات مقاومت و رسیدن موشک‌ها به شمالی‌ترین شهرهای اراضی اشغالی

گسترش دایره حملات مقاومت و رسیدن موشک‌ها به شمالی‌ترین شهرهای اراضی اشغالی

گروه‌های مقاومت فلسطین صبح امروز، پنج‌شنبه مناطق جنوب و مرکز اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار دادند، در حالیکه برای اولین بار موشک‌های مقاومت به شمال دولت عبری هم رسید.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، حماس برد موشک‌های خود را که علیه اراضی اشغالی شلیک می‌کند افزایش داده است.

این روزنامه افزود: بعد از شب نسبتا آرام به شکل عمده درگیری‌ها بر اقدامات تحریک‌آمیز در شهرهای مختلط در داخل اراضی اشغالی متمرکز بود، البته آژیرهای خطر نیز در مرکز و برای اولین بار در شمال به صدا در آمدند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: صدای آژیرهای خطر در غوش دان و بعد از چند دقیقه در تل‌آویو شنیده شد.

برای اولین بار در موج حملات کنونی است که آژیرها در منطقه شمالی شارون و الجلیل پایین در شمال به صدا درآمدند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز افزودند، برای اولین بار صدای آژیرها در شهر عمیک یزرعیل در جنوب شرق حیفا و نزدیکی دشت مرج بن عامر، عکا، نهاریا، تل‌آویو،‌ الجلیل، ناصره، ام الفحم، یافا و بت یام به صدا درآمدند.

فلسطین الیوم نیز در این خصوص گزارش داد، گروه‌های مقاومت دایره حملات را با شلیک چندین موشک به سمت شمالی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی تا شرق شهر حیفا برای اولین بار در تاریخ گسترش دادند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز اعلام کرد، دایره حملات را گسترش داده و تل‌آویو و بعد از تل‌آویو را با موشک‌ هدف گرفته است.

این گردان‌ها افزود: توانسته تل‌آویو را در واکنش به ادامه حملات و هدف گیری ساختمان‌های مسکونی غزه هدف بگیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ابتدای عملیات ایذایی “نگهبان دیوارها” (که اشغالگران روی عملیات هوایی خود علیه غزه گذاشته‌اند) حدود ۱۵۰۰ موشک شلیک و هفت فلسطینی کشته شده‌اند.

یکی از موشک‌ها به بیتاح تیکفا در شرق تل‌آویو سقوط کرد و منجر به زخمی شدن پنج تن شد.

در ریشون لتسیون در جنوب تل‌آویو نیز یک موشک سقوط کرد که تلفاتی نداشت.

در سایه موج حملات امروز مقامات رژیم صهیونیستی از ترس حملات موشکی به هواپیماها، پروازها از فرودگاه بن گوریون به فرودگاه رامون تغییر یافت.

آوی شارف، دبیر روزنامه هاآرتص گفت، پروازهای شرکت العال شماره ۳۳۲ در مسیر نشستن در فرودگاه رامون در نزدیکی ایلات هستند، این پروازها از بروکسل می‌آمدند.

این در حالی است که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از دولت خواست وضعیت فوق‌العاده در جبهه داخلی را به مدت دو هفته دیگر تمدید کند. این وضعیت فوق‌العاده شامل تمام ساختمان‌های تا شعاع ۸۰ کلومتری غزه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =