کد خبر : 266259
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

پیوستن ۲ استاد ایرانی دیگر به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا

پیوستن ۲ استاد ایرانی دیگر به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا

دو عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دنیا پیوستند.

به گزارش عصرقائم، دکتر عبدالرسول رنگرزی، مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج رتبه‌بندی  ESI، دکتر فرزین هادی زاده و دکتر صغری مهری از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی (Pharmacology & Toxicology) در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان قرار گیرند و بدین ترتیب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر  جهان این دانشگاه به ۱۶ نفر رسید.

وی با اشاره به رشد قابل توجه تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر این دانشگاه در ماه‌های اخیر افزود: در یکسال و نیم اخیر تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دانشگاه  از ۷ نفر به ۱۶ نفر افزایش یافته است که نشان دهنده ارتقای کیفی پژوهش و تحقیقات و به دنبال آن افزایش میزان استنادات به مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه است.

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به لحاظ تعداد دانشمند یک درصد پراستناد برتر، پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶ نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر بیشترین تعداد را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته و پس از آن، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۹ نفر دانشمند یک درصد پراستناد برتر قرار دارد.

وی یادآور شد: نتایج نظام رتبه‌بندی ESI (شاخص‌های بنیادین علم)  هر  دو ماه یکبار بروزرسانی می‌شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI است.

دکتر رنگرزی ضمن تبریک تحقق این مهم، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ استنادات به مقالات دانشگاه را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شاخص و قابل توجه دانست و اظهار کرد: مرجعیت علمی اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری کشور محسوب می‌شود که مورد رجوع قرار گرفتن یا همان استناد به تولید علم و مقالات دانشگاه از محورهای مهم مرجعیت علمی است.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این استنادات به نوعی نشان دهنده اثرگذاری تولید علم دانشگاه است که توسط سایر پژوهشگران مورد ارجاع قرار می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =