کد خبر : 266284
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آتی

افزایش نسبی دمای کشور طی هفته آتی

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: روز دوشنبه ( ۲۷ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز ( پنجشنبه) تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می‌شود.

به گزارش عصرقائم، صادق ضیاییان در گفت‌وگو ، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، برخی نقاط شرق سواحل خزر بخصوص در مازندران، ارتفاعات رشته کوه البرز، شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، کرمان و شمال هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) در مناطق ذکر شده با این تفاوت که در شمال غرب سامانه تضعیف شده و وضعیت مشابه روز قبل است. یکشنبه( ۲۶ اردیبهشت) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی آن و برخی نقاط زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه( ۲۷ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و از امروز ( پنجشنبه) تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در اغلب نقاط کشور حاکم می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. جمعه و شنبه ( ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) خلیج فارس بویژه در نواحی مرکزی مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴اردیبهشت) کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 13 =