کد خبر : 266142
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

کوتاه و گویا از انتخابات

کوتاه و گویا از انتخابات

آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند/ حزب موتلفه اسلامی از رئیسی حمایت می‌کند/ جبهه پایداری: رئیسی نیاید، گزینه جایگزین داریم/ رهامی: سرمایه‌مان را پای دولتی گذاشتیم که نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند

به گزارش عصرقائم،  آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام می‌کند

 دیروز و همزمان با روز اول انتخابات : کاندیداتوری آیت‌الله رئیسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری محتمل شده و رئیس قوه قضائیه احتمالاً در عید سعید فطر با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، شایعه است علی نیکزاد نائب رئیس مجلس، رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی شود؛ ولی این موضوع هنوز قطعی نیست و گزینه‌های دیگری هم مطرح هستند.
خبرگزاری تسنیم هم در خبری نوشت: اطلاعات خبرنگار تسنیم از برخی منابع نزدیک به سید ابراهیم رئیسی حاکیست که وی جمع‌بندی خود را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نهایی کرده و به احتمال بسیار زیاد در روزهای آتی، برای ثبت‌نام به وزارت کشور خواهد رفت. یکی از وزرای دولت سابق نیز احتمالاً مسئول ستاد وی خواهد بود.

یک منبع آگاه: گمانه‌زنی‌ها درخصوص رئیسی شایعه است
با این حال، یک منبع آگاه در دفتر آیت‌الله رئیسی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که اخبار درباره زمان، نحوه ورود و گمانه‌زنی درباره مسئول ستاد آیت‌الله رئیسی در انتخابات شایعه است.
وی با انتقاد از انتشار شایعات انتخاباتی پیرامون رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: اخبار درباره زمان، نحوه ورود و گمانه‌زنی پیرامون مسئول ستاد آیت‌الله رئیسی در انتخابات صحت نداشته و شایعه است.
این منبع آگاه از رسانه‌ها خواست اخبار مربوط به آیت‌الله رئیسی را از رسانه‌های رسمی ‌ایشان و قوه قضائیه دنبال کنند.

دعوت رسمی ‌شورای ائتلاف از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات
غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نامه‌ای رسمی ‌که ۳۵۰ نامه حمایتی با هزاران امضا از استان‌ها، شهرها، احزاب و کانون‌های اجتماعی ضمیمه آن شده است از آیت‌الله رئیسی برای نامزدی و حضور در انتخابات دعوت کرد.

۳۵۰ نامه حمایتی با هزاران امضا در دعوت از رئیسی
در این نامه آمده است: با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰، درخواست‌های روزافزونی از استان‌ها و شهرهای سراسر کشور و نیز از احزاب سیاسی و تشکل‌های صنفی و کانون‌های اجتماعی به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی واصل می‌شود که در آنها از جناب‌عالی خواسته شده نامزدی خود را در انتخابات اعلام فرمایید. به پیوست تعداد بیش از ۱۰۰ فقره از این درخواست‌ها که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریافت شده است ـ علاوه بر ۲۵۰ فقره درخواست تقدیم شده در نامه قبلی ـ به حضورتان ارسال می‌شود.

حزب موتلفه اسلامی از رئیسی حمایت می‌کند
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر آیت‌الله رئیسی ثبت‌نام کنند موتلفه و نیروهای ارزشگرا بر ایشان تفاهم دارند.

دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب:همراه نامزد نهایی، کابینه‌اش را هم معرفی می‌کنیم
پرویز سروری دبیرشورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگویی با بیان اینکه حضور قطعی رئیسی در انتخابات، امروز یا فردا مشخص می‌شود، گفت: همراه نامزد نهایی، کابینه‌اش را هم معرفی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه «شورای وحدت باید خودش را با ما هماهنگ کند، نه بالعکس» گفت: سناریوی اصلاح‌طلبان در انتخابات، «ناز» است.

مشارکت بیش از ۶۰۰۰ اردبیلی در کمپین دعوت از آیت‌الله رئیسی
جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی و فضای مجازی استان اردبیل در روزهای گذشته کمپین دعوت از آیت‌الله رئیسی را ایجاد کردند که مورد استقبال مردم و جریانات انقلابی استان قرار گرفت.
فارس نوشت: بیش از ۶ هزار نفر از مردم استان اردبیل از طریق www.invite1400.ir
از آیت‌الله رئیسی جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دعوت کردند.

تعداد نامزدهای نهایی ریاست‌جمهوری ۷ تا ۱۰ نفر هستند
طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه برنامه‌های انتخاباتی سعادت آباد رادیو تهران با حضور در استودیو پخش زنده گفت: بنابر تجربیاتی که در این ۴۲ سال کسب کرده‌ایم می‌توان گفت نامزدهای نهایی ریاست‌جمهوری حدود ۷ تا ۱۰ نفر هستند.

جبهه پایداری: رئیسی نیاید، گزینه جایگزین داریم
صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه «رئیسی نیاید، گزینه جایگزین داریم» گفت: اهمیت قوه مجریه این ارزش را دارد که رئیسی قوه قضائیه را ‌ترک کند.
محصولی گفت: اعضای پایداری نسبت به کاندیداتوری من نظر دارند، امّا من مخالف هستم.
دبیرکل جبهه پایداری درخصوص گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری لاریجانی اظهار داشت: لاریجانی را عاقل‌تر از این می‌دانم که گزینه اصلاح‌طلبان شود.

جهانگیری کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود
احمد شریف، عضو جبهه اصلاحات ایران، از احتمال کاندیدای ریاست‌جمهوری خبر داد و درخصوص گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری ظریف گفت: شاید تصمیم ظریف در لحظه آخر تغییر کند.

رهامی: سرمایه‌مان را پای دولتی گذاشتیم که نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند
محسن رهامی، داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات در گفت‌وگو با فارس گفت: به روش اصلاح‌طلبان در قبال شورای نگهبان نقد دارم.
وی با‌ اشاره به اینکه «سرمایه‌مان را پای دولتی گذاشتیم که نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند» گفت: اصلاح‌طلبان باید افراد جدید بیاورند چون مهره‌هایی که با روحانی کار کردند سوختند.

مهرعلیزاده: اگر کسی با عدد و رقم وعده دهد، شاید رأی بیاورد یارانه باید چند برابر شود!
محسن مهرعلیزاده، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات در گفت‌وگویی با بیان اینکه «یارانه باید چند برابر شود» گفت: اگر کسی با عدد و رقم وعده دهد، شاید رأی بیاورد.
مهرعلیزاده با‌ اشاره به اینکه «مردم گرایش به گفتمان اقتصادمحور دارند» گفت: قطع یارانه‌ها اصلا به صلاح نیست.

محسن ‌هاشمی: برای ثبت‌نام در انتخابات دریغ نمی‌کنم
محسن ‌هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوید و برای شرکت در انتخابات به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام می‌کنید یا خیر؟ گفت: منتظریم جبهه اصلاحات ایران که معروف به نهاد اجماع‌ساز است بر اساس برنامه‌های ارائه شده تصمیم بگیرد و موضوع را به کاندیداها اعلام کند.

هاشمی ‌گفت:‌ بنابراین هنوز برای ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری فرصت است و بعد از همنشینی با همفکران‌مان و نظر جبهه اصلاحات تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خودم هنوز معتقدم تا فشار و اصراری در این زمینه نباشد ثبت‌نام نکنم ولی اگر از من برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری درخواست شود، دریغ نمی‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + دو =