کد خبر : 266102
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۰
-

عواملی که خشکی دهان در شیمی درمانی را تشدید می کنند

عواملی که خشکی دهان در شیمی درمانی را تشدید می کنند

یک متخصص کودکان و فوق تخصص سرطان خون کودکان استفاده از نوشابه، شکلات، قهوه و مواردی از این قبیل را برای کودکان تحت شیمی درمانی عاملی برای تشدید خشکی دهان خواند.

به گزارش عصرقائم، یک متخصص کودکان و فوق تخصص سرطان خون کودکان استفاده از نوشابه، شکلات، قهوه و مواردی از این قبیل را برای کودکان تحت شیمی درمانی عاملی برای تشدید خشکی دهان خواند.

دکتر علی صباغ اظهار کرد: کودکانی که تحت شیمی درمانی هستند باید روزانه هشت لیوان مایعات مصرف کنند.

وی افزود: این کودکان برای جلوگیری از ایجاد تهوع بهتر است حجم آب مصرفی را به صورت اندک اندک و جرعه جرعه بنوشند تا دچار تهوع نشوند.

این متخصص ادامه داد: مادران در برخی موارد از خشکی دهان کودکانشان شکایت می کنند، در حالیکه امر شیمی درمانی موجب خشکی دهان کودکان و در برخی موارد بروز زخم ها در داخل دهان می شود که در این شرایط مادران باید دهان کودکان خود را با دهان شویه مناسب شست و شو دهند.

وی تصریح کرد: مادران می توانند دهان شویه خانگی تهیه کرده و در طول روز از این دهان شویه استفاده کنند، به گونه ای که چهار لیوان آب را جوشانده و مقدار کمی نمک و جوش شیرین به آن اضافه کنند و در دهان کودک را با آن شست وشو دهند.

دکتر صباغ خاطرنشان کرد: در مواردی که دهان کودک زخم نیست مادران می توانند برای طعم دار کردن آب مصرفی کودکان از طعم دهنده هایی که طعم آب را تغییر می دهد استفاده کنند.

وی بر استفاده از غذاهای آب دار برای رفع خشکی دهان کودکان تحت شیمی درمانی تاکید کرد و گفت: غذاهای این کودکان نباید گرم باشد بنابراین مادران و مراقبین آنها باید غذاهای این کودکان را با دمای اتاق هم دما کنند.

این متخصص در پایان یادآور شد: در حد امکان والدین این کودکان باید از خوراندن غذاهای شور، پر چرب و شیرین به آنها خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =