کد خبر : 266059
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
-

تمامی ۳۱ استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در مسیر تنزل و کاهش قرار گرفتند

تمامی ۳۱ استان کشور، از حیث شیوع شاخص های بیماری در مسیر تنزل و کاهش قرار گرفتند

بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه شاخص های موج چهارم بیماری کرونا در کشور در مسیر تنزل و کاهش و شرایط کنترل قرار گرفته است؛ گفت: بایستی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تسریع در روند واکسیناسیون بتوانیم بیماری منحوس کرونا را در کشور کنترل و مهار کنیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نشست امروز قرارگاه که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی در محل وزارت کشور و به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی برگزار شد با اشاره به اینکه خوشبختانه با همراهی مردم عزیز کشورمان و زحمات دستگاههای عضو ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی و بویژه کادر درمان کشور در حال عبور از موج چهارم بیماری کرونا هستیم؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت، تمامی ۳۱ استان کشور به لحاظ شاخص های وضعیت بیماری در شرایط نزولی و کاهشی و کنترل و مهار قرار دارند و با شیب کاهش ابتلا مواجه هستند.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان این موضوع که رعایت پروتکل های بهداشتی عاملی موثر در کنترل و کاهش بیماری است؛ گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حدود ۶۲ درصد است.
وی در این خصوص گفت: نقطه مطلوب در رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل ۹۰ درصد است و در این خصوص ضرورت دارد که توجه به رعایت اصول بهداشتی مورد توجه جدی هموطنان عزیزمان قرار گیرد.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع واردات واکسن اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن رسیده به وزارت بهداشت، حدود یک میلیون و هشتصد و هشتاد و دو هزار دوز تاکنون برای گروههای هدف و پرخطر جامعه تزریق شده است.
دین پرست با تاکید بر اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان، روند واکسیناسیون سراسری کشور بایستی شتاب بیشتری به خود گیرد؛ گفت: واکسیناسیون عزیزان بالای ۸۰ سال تا دو روز آینده به اتمام می رسد و روند واکسیناسیون ۷۵ سال هم از هفته آینده آغاز می شود.
موضوع نقض قرنطینه از دیگر مسائل مورد اشاره دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا بود و در این خصوص گفت: بر اساس گزارش ها ۶۵۴ هزار مورد نقض قرنطینه در فروردین ماه داشتیم که این امر در اردیبهشت به ۹۰۳ هزار مورد رسیده که نیازمند بررسی های دقیق تر و کنترل های بیشتر در این عرصه است.
دین پرست با اشاره به اینکه ناقضان قرنطینه از حداقل ۲۰ کیلومتر و بعضا تا ۱۷۰۰ کیلومتر هم مسافرت کرده اند؛ گفت: بی توجهی به این امر می تواند زمینه چرخه بیماری را در شرایط کنونی فراهم سازد.
معاون وزیر کشور در خصوص سامانه مدیریت مراجعین هم گفت: طبق گزارش سازمان حراست کل کشور تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه به این سامانه متصل شده اند و تنها ۱۰ دستگاه باقی مانده که باید این دستگاهها هم هر چه سریعتر به سامانه متصل شوند.
دین پرست همچنین تصریح کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت از مجموع ۱۸۰ آزمایشگاه مجاز به انجام تست کرونا در سطح کشور فقط ۱۳ آزمایشگاه نتایج حاصل از تست کووید را در سامانه وزارت بهداشت بارگذاری نکرده اند که ضرورت دارد این آزمایشگاهها نیز ظرف یک هفته به سامانه مورد نظر وزارت بهداشت متصل شوند.
دین پرست در این ارتباط اظهار داشت، طبق مصوبه امروز قرارگاه عملیاتی مقرر شد، تعلل مسئولین ذیربط دستگاه های اجرایی (در سطوح ملی و استانی) و همچنین آزمایشگاههایی که نسبت اتصال به سامانه مدیریت مراجعین و یا بارگذاری نتایج آزمایشات تست کووید ۱۹ در سامانه وزارت بهداشت اقدام ننموده اند ، طی مکاتبه ای از سوی قرارگاه، به بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط منعکس و برای آخرین بار صرفا یک فرجه یک هفته ای برای اجرای مصوبات تعیین و در پایان مهلت ابلاغی، مسئولین دستگاههای تعلل کننده به مراجعه قضایی و نظارتی ذیربط معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: در ۴۵ روز گذشته یک میلیون و دویست هزار مورد جریمه برای ناقضین ترددهای شبانه صادر شده است.
دین پرست در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور بعنوان ناظر بر اجرای طرح محدود سازی حضور کارکنان دستگاههای اجرایی و اجرای طرح دورکاری درکشور، اعلام ‌نمودند که سازمان مذکور تاکنون ۱۴ دستورالعمل و بخشنامه در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی در این خصوص را به همراه ۵۴۲۹ عنوان خدمت به تفکیک خدمات عادی، ضروری و حیاتی، به دستگاههای اجرایی ابلاغ نموده است.
وی در این خصوص گفت: تاکنون ۸۹ دستگاه از مجموع ۱۹۰ دستگاه مورد خطاب این سازمان گزارشات خود را را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده اند که طبق گزارش این دستگاهها ۷۸ درصد کارکنان این دستگاهها امکان دسترسی به خدمات دورکاری در زمان حضور در منزل داشته اند.
دین پرست در پایان اعلام نمود که سازمان اداری و استخدامی کشور موظف شد در اجرای مصوبه قرارگاه و همچنین مکاتبه روز گذشته فرمانده قرارگاه با رییس سازمان، در اسرع وقت گزارش نظارتی خود را درخصوص عملکرد دستگاههای اجرایی را به همراه لیست مشخصات دستگاههای تعلل کننده به قرارگاه عملیاتی ارسال نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 9 =