کد خبر : 266154
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

با وجود تحریم‌ها، ایران رتبه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک را پس گرفت

با وجود تحریم‌ها، ایران رتبه چهارمین تولیدکننده نفت اوپک را پس گرفت

آمارهای تحقیقاتی و رهیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد علیرغم تحریم‌ها، تولید نفت ایران در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) به حدود ۲٫۵ میلیون بشکه در روز رسیده و ایران از کویت به عنوان چهارمین تولید‌کننده بزرگ نفت اوپک پیشی گرفته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اویل‌پرایس، بر اساس برآوردهای جدید، تولید نفت اوپک در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) در نتیجه افزایش زیاد تولید نفت ایران، به بالاترین رقم در سه ماه گذشته برابر با ۲۴٫۹۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منابع تحقیقاتی تحلیلگران و آمارهای رهیابی نفتکش‌ها نیز نشان می‌دهد که تولید نفت خام اوپک در ماه گذشته از روزانه ۶۰۰ هزار بشکه افزایش برنامه‌ریزی شده گروه اوپک پلاس در ماه می‌(اردیبهشت و خرداد)، یا تغییری نکرده یا افزایش اندکی داشته است. ایران از کاهش تولید اوپک پلاس معاف است و تخمین زده شده است که در ماه آوریل روزانه ۲٫۳۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده و از کویت به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک پیشی گرفته و بیشترین افزایش تولید از ماه می‌۲۰۱۹ را رقم زده است.

ایران، پیش از تحریم‌های آمریکا از سال ۲۰۱۸، سومین بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک پس از عربستان و عراق بود.

بر اساس تحقیقات رویترز، افزایش تولید اوپک در ماه آوریل به علت یک افزایش دیگر در تولید نفت ایران رخ داده است. ایران در ماه آوریل نسبت به ماه مارس (اسفند و فروردین) تولید نفت خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۲٫۵ میلیون بشکه در روز رسانده است. تحقیقات بلومبرگ از آمارهای رهیابی کشتی‌ها نیز نشان می‌دهد، تولید نفت ایران در ماه آوریل ۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲٫۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به نوشته این گزارش، ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفتی‌اش، نه تنها تولید خود بلکه میزان صادراتش را نیز در ماه‌های اخیر افزایش داده است.گفته می‌شود، پالایشگاه‌های مستقل چین که تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند، بیشترین میزان نفت ایران را می‌خرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + پنج =