کد خبر : 265797
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

آغاز تمرین اردوی تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۴ در آمل

آغاز تمرین اردوی تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۴ در آمل

رئیس فدراسیون بسکتبال کشور از آغاز تمرین اردوی تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۴ در آمل خبر داد و گفت: برنامه‌های مداومی برای بازیکنان برگزار کردیم تا آماده باشند.

به گزارش عصرقائم، رامین طباطبایی در حاشیه اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ۲۰۲۴ در گفتگو ، اظهار کرد: برنامه منسجمی داشته و این تیم ظرفیت‌های زیرساختی خوبی برخوردار است، همانطور که برای بازیهای جام جهانی لیتونی در ۲۰۲۰، چهار، پنج سال پشتیبانی کرد.

وی با بیان اینکه در اقدامی آینده نگرانه به تشکیل تیم ۲۰۲۴ در سه چهار ماه گذشته پرداختیم، عنوان کرد: برنامه های مداومی برای این بازیکنان برگزار کردیم تا آماده باشند در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی شرکت کنند و در ابتدا استعدادیابی کردیم و گروه کادر فنی و باشگاه کاله حمایت انجام شده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال کشور به شناسایی استعدادیابی ۶۸۰ نفر از سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: به صورت بسیار خوبی از نظر فیزیکی وضعیت خیلی خوبی دارند، در مراحل مختلف به اردو اعزام می‌شوند، تمرین می‌کنند و به تدریج غربالگری می شوند تا اینکه به، بیست یا دوازده نفر برای اعزام سال ۲۰۲۴ برسند.

وی تصریح کرد: فدراسیون برای کادر فنی، تکمیل کادر فنی، برای استخدام مربی بدنساز، تغذیه، با همکاری باشگاه کاله اقدامات لازم انجام می شود و سعی می کنیم هرچقدر تیم کوچیک تر می شود خدمات بیشتری را ارائه دهیم، در حال حاضر خدماتی که فدراسیون می‌دهند خدمات کارت فنی و در عین حال مانیتور است که در سراسر کشور پوشش می دهد و اگر به شهر خودشان برگردند همچنان از مشاورهای مربی استفاده می کنند.

طباطبایی ادامه داد: در ارزیابی ما تغییر زیادی در این سالها ایجاد شد، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تغییرات خوبی انجام شد و ارتقا پیدا کردیم که نسل آینده بسکتبال تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: ملاک اصلی بازی‌های غرب آسیا و آسیای میانه بود که بخاطرویروس کرونا برگزار نشد، مسابقاتی مدنظر هست انجام شده در لیتونی تیرماه ارزیابی می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال کشور با تاکید اینکه با همکاری فدراسیون بسکتبال و با باشگاه کاله همکاری های خوبی انجام شد، بیان کرد: وقتی در تیم ملی جوانان در ۲۰۲۰ لیگ برتر شرکت کرد، که در اوایل ضعیف عمل کرد ولی توانست رده های پایین را ببرد در این مسابقات نیز نقاط ضعف را خواهیم دید.

وی از نظر شرایط فیزیکی مازندران را به بسکتبال نزدیک خواند و عنوان کرد: پایگاههای زیادی در مازندران ایجاد شده که توانسته استعدادها را شناسایی کند، مازندران در آینده می تواند پایگاه اصلی بسکتبال کشور باشد با توجه به اینکه از نظر فیزیکی نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 1 =